Enkeltmannsforetak. Flere?

enlitenigjen

Betatt av forumet
Hei, jeg er litt tidlig ute nå men med erfaring fra alle nav papirer i tidligere svangerskap føler jeg at jeg har lite tid :p
Jeg driver et enkeltmannsforetak og skal jobbe som innleid frem til jul, håper på mer etter dette slik at jeg kan fylle ut de 6mnd før mars :)

MEN, jeg skjønner ikke helt disse reglene på nav, er det flere som driver selvstendig som har noen tips?
Jeg skal selvfølgelig bestille time hos nav men er greit å høre med flere så jeg har en liten anelse. Ønsker jo å få mest mulig permisjonspenger slik at jeg kan være hjemme med den lille lengst mulig :)
 
Det skal beregnes for de siste tre åra gjennomsnittlig tror jeg! Men usikker på om man må søke med to ulike skjemaer siden man bare kan velge en av delene på skjemaet. Nysgjerrig på dette selv, for jeg også jobber som innleid fram til desember! Får jeg ikke beholde denne inntekten, så mister jeg jo nærmere 70000 i året! :-S
 
Det skal beregnes for de siste tre åra gjennomsnittlig tror jeg! Men usikker på om man må søke med to ulike skjemaer siden man bare kan velge en av delene på skjemaet. Nysgjerrig på dette selv, for jeg også jobber som innleid fram til desember! Får jeg ikke beholde denne inntekten, så mister jeg jo nærmere 70000 i året! :-S

Det er så sykt vanskelig! Jeg har også innleid stilling frem til desember - hva jeg skal gjøre etter dette sliter jeg litt med haha. :arghh: Og jeg har ikke hatt de store inntektene siden jeg har gått hjemme med den minste dette året uten fast lønn - bare sånn oppdragsvis, og hvis de regner gjennomsnitts inntekt på foretaket de siste tre årene har vi ikke særlig å rutte med :depressed: 70000 er jo mye ! Er det fordi du er usikker på om du kan fylle ut to skjema?