Enkelte kunne jeg ha sparket bak!

BreeVanDeKamp

Gift med forumet
Liten utblåsning og hva ville dere ha gjort?

Jeg er midt oppe i en skillsmisse, jeg har et tonn med papirer som skal fylles ut. Blandt annet
mekling, barnetilsyn, skjøte på huset, overgangsstønaden o.l. papirer med banken, lege og utdanningspapirer som hoper seg langt over huet på meg!

Og midt oppi alt dette så kommer det et par venniner av meg. Og maser hver eneste F*CKINGS dag om jeg kommer på kaffe, at jeg kan ta en pause og komme og skravle litt. Og jeg er midt i husjakt for å finne meg en plass og bo, og da må jeg få flytta ut innen 1 september.

Og når jeg sier at jeg ikke har tid til kaffe (egentlig tror jeg bare de er ute etter sladder for å høre hvorfor det ble slutt og om vi er uvenner jeg og eks mannen min) NOE VI IKKE ER! Vi er venner, vi er enige og vi prøver å gjøre alt så enkelt som mulig for barnet vårt, så hun ikke skal sitte midt oppi en krangel og dårlig stemning.
Og så blir de sure når jeg takker nei, for da blir de snutt. De forstår ikke at dette er en hard prosses for oss begge, for oss alle tre. Og det er stressende!

Og på toppen av det hele, så kommer de såkalte "vennene" våre og sier til eksen min at han må passe seg, han må huske hva han har rett på. Og at det er greit nå, men vi kommer til å bli uvenner og krangle osv osv..! Jeg er sjokkert! Selv om de krangler så flettene flakser så betyr ikke det at det skal skje med oss. Eier ikke folk respekt og forståelse for at man kan skilles som venner(?) er det ikke det beste at vi ikke krangler da, tenker på jenta vår jeg. Det er hun som blir den tapende parten oppi dette hvis vi krangler og styrer.

Jeg er drtittlei av folk rundt oss! Det var dagens utblåsning, takk for at du gidda å lese dritten

Hm, det kan jo hende vennene dine bare vil være der for deg og har lyst til å være sammen med deg, men sånn ellers så kan jeg ikke forstå hvorfor folk skal være så negative og blande seg inn i andres saker.

Skjønner deg så godt,gi f*** i de,og det er jenta deres som er viktig her,og det høres ut som om dere begge vil hennes beste.Det finnes lykkelige skilsmisser,for jeg har hatt en,og vi er enda gode venner.

Ta deg tid til alt du skal ha gjort,så får kaffe'n vente til du har overskudd,og har kommet i orden.Lykke til,det er en nødvendig ,men kjip prosess.

Go klem.

toneany skrev:
Hm, det kan jo hende vennene dine bare vil være der for deg og har lyst til å være sammen med deg, men sånn ellers så kan jeg ikke forstå hvorfor folk skal være så negative og blande seg inn i andres saker.

de som virkelig har stilt opp som venner, blir ikke snurt. eller de spør ikke om slike ting, de kommer med tommelen opp og skruter av at vi klarer dette på en så fin måte. Det er jo tøft å bryte opp et ekteskap, 9 år sammen. Og selvsagt så setter jeg på maska og smiler og sier at alt er greit. Men det det er hardt, jeg har felt mine tårer. et par 10 liters bøtter, men vi fungerer ikke sammen lengre. Vi er glade i hverandre men ikke mer enn det. Og de to som driver på med dette, det virker som at de begge er ute etter sladder, informasjon. Til og med eks mannen min reagerte da han snakket med en av dem. Jeg er paff rett og slett...

Within skrev:
Skjønner deg så godt,gi f*** i de,og det er jenta deres som er viktig her,og det høres ut som om dere begge vil hennes beste.Det finnes lykkelige skilsmisser,for jeg har hatt en,og vi er enda gode venner.

Ta deg tid til alt du skal ha gjort,så får kaffe'n vente til du har overskudd,og har kommet i orden.Lykke til,det er en nødvendig ,men kjip prosess.

Go klem.

takk! Jeg mener at man kan ha en rolig skillsmisse uten krangling og fremdeles være venner, men de vill jo at vi skal krangle. jeg skjønner ikke hvorfor

En god venn (i allefall for meg) hadde heller kommet innom en kveld med kaffe og kaffebrød, tilbudt meg å passe ungen innimellom så du kan få slappet av litt, eller ta erender. Og lyttet til det du vil snakke om, ikke nødvendigvis bare om saken.
Det er så irriterende med de som bare vil treffes for å få noe å sladre om.

Back
Topp