Enkelte dager er med humørfylte enn andre.

Purpurea

Gift med forumet
Kjørte til jobb på torsdagen og på vei da til eftasvakta så jeg
en tibetansk munk rake i hagen i morgenkåpa og en hund som gikk tur med sin eier, hunden hadde sin egen t-skjorte på. Hadde det vært en liten hund så hadde jeg ikke sett 2 ganger, men dette var en stooor golden retriever med en hvit t-skjorte

Fikk meg i allfall en liten latter på veien.

Får dere med dere noe rart på vei dit dere skal noen ganger?

Ja jøss!

Eneste jeg kommer på nå, må være hun muslimske jenta med hijab og alt som stod utenfor skolen og røykte.  Øynene datt litt ut,  da jeg trodde dette ikke var "lov" i følge troen.

Men "morrarushet" mitt foregår gjennom Oslo sentrum, så ser jo alltid mye rart uten at jeg egentlig tenker over det.

Klassikeren er vel når det er 5+ ute, normale mennesker har kledd seg i vinterklær og ser nærmest ut som polfarere og så har man businessmenneskene og fjortisene som kler seg i nylomstømpebukser og korte skjørt og klager på at det er kaldt ^^

Oioioioioi!

Må ikke glemme han som satt ved siden av meg på lesesalen her om dagen,  han spiste makrell i tomat rett fra boksen!   Og salat og rundstykke ved siden av.   Det var middagen sin det.

Det er litt morsomt. Hadde øynene falt ut, om du så noen gå forbi en moske midt i bønnetiden?

*Meya* skrev:
Det er litt morsomt. Hadde øynene falt ut, om du så noen gå forbi en moske midt i bønnetiden?

Nei det hadde jeg ikke,

Jeg bor på landet og har fått en munk kledd i oransje klær døgnet rundt ned i bakken her, En gammel skrukkete en, men da han en dag gikk rundt i hagen med en rake og slåbrok (som var hvit) så måtte jeg trekke litt på smilebåndet

breioverbaken skrev:

*Meya* skrev:

Nei det hadde jeg ikke,

Jeg bor på landet og har fått en munk kledd i oransje klær døgnet rundt ned i bakken her, En gammel skrukkete en, men da han en dag gikk rundt i hagen med en rake og slåbrok (som var hvit) så måtte jeg trekke litt på smilebåndet

Sorry, quoten falt ut, det var ment til personen over meg. 

*Meya* skrev:

breioverbaken skrev:

*Meya* skrev:

Nei det hadde jeg ikke,

Sorry, quoten falt ut, det var ment til personen over meg. 

Ahh

*Meya* skrev:

Hadde vel kommet an på HVEM som gikk forbi,  men ettersom du nevner Moské, regner jeg med du mener en muslim.  Jeg vet jo at man ikke nødvendigvis trenger å være i en Moské for å be,  og hvis denne personen ikke akkurat sikta på Moskéen, eller et annet sted for å kunne be, hadde jeg nok stusset litt på hvorfor denne personen ikke hadde overholdt bønnetiden.  (For det er visse klokkeslett sant? Og ikke en tidsramme som feks mellom klokka  17:00 og 18:00 en eller annen gang så må du finne fram bønneteppet å be?).

Jeg er ikke religiøs, men jeg har likevel stor respekt for normer og regler innenfor religioner.  Og ser på det som litt rart at en person kan kalle seg seg kristen, muslim, jøde, paganist, ateist, hinduist, buddhist, whatever å ikke overholde de lover og regler som gjelder for de sin religiøse overbevisning.   Man kaller seg kristen, men man lyver, stjeler og dreper. Og er like så gjerne utro.  Man kaller seg muslim, men man drikker alkohol, har sex utenfor ekteskap og spiser gris.  Man kaller seg hinduist, men man dreper dyr, har sex og drikkel alkohol og bruker kanskje andre rusmidler.

Dobbelmoralen lenge leve.   Og jeg vet jo at det finnes grånyanser og forskjellige grader av alle religioner, noen har barnetrua, andre har konvertert og noen er "ny-fyllinndetsompasser",   men det å faktisk følge sin religion til punkt og prikke syns jeg det faktisk står respekt av, da  hvert fall majoriteten av det man ser ikke gjør det.

Og bare en liten offtopic av hva jeg har skrevet, jeg stusser like mye hver gang jeg finner ut at det er jehovas vitner på det o'store internett.  Hva skjedde med "regelen" om at man ikke skulle ha TV og andre underholdningsgreier med påvirkning utenfra i hjemmet?

Jehovas Vitner har vel TV? De fleste jeg kjenner har da det... 

Anyways, det er jo verre å la være å be, enn å røyke sånnsett. Om man lar være å be, er man ikke lenger muslim, avhengig av grunnen selvsagt, men røyk er bare en synd... Så er bare derfor jeg fniser litt av mennesker som ikke er muslimer, som kommenterer at muslimer synder.

(sorry jeg kan plutselig ikke quote lenger)

*Meya* skrev:

Jehovas Vitner har vel TV? De fleste jeg kjenner har da det... 

Anyways, det er jo verre å la være å be, enn å røyke sånnsett. Om man lar være å be, er man ikke lenger muslim, avhengig av grunnen selvsagt, men røyk er bare en synd... Så er bare derfor jeg fniser litt av mennesker som ikke er muslimer, som kommenterer at muslimer synder.

(sorry jeg kan plutselig ikke quote lenger)

Ikke de jeg kjenner, men så er jeg oppvokst i tjukkeste bibelbeltet, omtrent med beltespenna....

Er bare å fnise.  For det er jo ikke bare med Islam jeg stusser på enkeltes personlige valg, men også i andre religioner.   Jeg er jo av den skolen at jeg tror og mener at en religiøs overbevisning burde stått høyere når en foretar valg. 

Nå ble det jo nevnt muslimer, pga hva jeg så.

Men jeg stusser jo like mye når en person forteller at de er dypt religiøse og tilhører [fyll inn en av de 5 store eller annen trosretning her], og tydelig gjør en eller annen handling som går i mot deres religiøse overbevisning.  hvor dypt stikker da egentlig troen?    Dette uavhengig av om man heter Kari, Nabila, Sara, Satsuki eller Amal.

Back
Topp