Det er litt morsomt. Hadde øynene falt ut, om du så noen gå forbi en moske midt i bønnetiden?
Hadde vel kommet an på HVEM som gikk forbi, men ettersom du nevner Moské, regner jeg med du mener en muslim. Jeg vet jo at man ikke nødvendigvis trenger å være i en Moské for å be, og hvis denne personen ikke akkurat sikta på Moskéen, eller et annet sted for å kunne be, hadde jeg nok stusset litt på hvorfor denne personen ikke hadde overholdt bønnetiden. (For det er visse klokkeslett sant? Og ikke en tidsramme som feks mellom klokka 17:00 og 18:00 en eller annen gang så må du finne fram bønneteppet å be?).
Jeg er ikke religiøs, men jeg har likevel stor respekt for normer og regler innenfor religioner. Og ser på det som litt rart at en person kan kalle seg seg kristen, muslim, jøde, paganist, ateist, hinduist, buddhist, whatever å ikke overholde de lover og regler som gjelder for de sin religiøse overbevisning. Man kaller seg kristen, men man lyver, stjeler og dreper. Og er like så gjerne utro. Man kaller seg muslim, men man drikker alkohol, har sex utenfor ekteskap og spiser gris. Man kaller seg hinduist, men man dreper dyr, har sex og drikkel alkohol og bruker kanskje andre rusmidler.
Dobbelmoralen lenge leve. Og jeg vet jo at det finnes grånyanser og forskjellige grader av alle religioner, noen har barnetrua, andre har konvertert og noen er "ny-fyllinndetsompasser", men det å faktisk følge sin religion til punkt og prikke syns jeg det faktisk står respekt av, da hvert fall majoriteten av det man ser ikke gjør det.
Og bare en liten offtopic av hva jeg har skrevet, jeg stusser like mye hver gang jeg finner ut at det er jehovas vitner på det o'store internett. Hva skjedde med "regelen" om at man ikke skulle ha TV og andre underholdningsgreier med påvirkning utenfra i hjemmet?