Enkelt eller dobbelt navn?

Synes det kommer helt an på navnene. Med korte fornavn synes jeg det er fint med dobbelt :)

Mia Elise eller Mia Aurora var det jeg vurderte, men tror kanskje det lander på kun Mia nå :)

Kommer an på hva man liker.
Selv synes jeg det er fineste med dobbelt navn. :) vi har dobbelt navn på sønnen vår men han bruker bare det ene- og synes ikke det er noe feil med det! ;)

Takk for svar :) Navnene vi har tenkt på er Mia eller Thea, synes dere fortsatt enkelt med tanke på at navnene er så korte?
Det er jo navn som fint går an å bruke med et mellomnavn. Mange for jo ungene sine dobbeltnavn med to lange navn som er tunge å si etterhverandre. De navnene du har valgt kan være enkle og fine sammen med andre navn. Men de er veldig fine helt alene! Dersom du ikke har et fint navn du vil bruke til er det ikke noe poeng i å måtte finne et mellomnavn. Hvis det bare er det ene navnet som blir brukt er det hvertfall ikke noe vits :)

Om du skal bruke begge navnene (bindestrek feks.), så er det ok med dobbeltnavn synes eg. Men om bare det ene skal brukes, så synes eg man like så greit kan velge enkeltnavn :)

Jeg har dobbeltnavn med bindestrek, ett kort veldig vanlig og ett langt. Bruker til daglig kun det korte, men liker at jeg har et dobbeltnavn til offisielle papirer etc, blir noe litt mer eget og unikt enn kun et enkeltnavn som "alle" heter :) Vi blir å gi vår jente dobbeltnavn, selv om hun også får to etternavn, så får hun selv velge hvordan hun vil gjøre det etterhvert. Man trenger ikke signere med alle navnene, man kan bruke kun initialer på mellomnavnene... Og for ordens skyld, jeg har knapt satt mine bein på en bondegård noensinne ;)

Dobbeltnavn hvis du sksl bruke begge, enkeltnavn hvis du bare bruker ett og det andre er til "pynt".
Jeg hadde ingen planer om dobbeltnavn, men da navnet dukket opp ble det dobbelt likevel:)

Back
Topp