Enkelt eller dobbelt navn?

Jeg syns det avhenger av etternavn(ene). Her skal begge etternavnene brukes og da syns vi det blir for mye med dobbeltnavn i tillegg.. Men kunne hatt dobbeltnavn hvis kun ett etternavn skulle tas i bruk :)

Takk for svar :) Navnene vi har tenkt på er Mia eller Thea, synes dere fortsatt enkelt med tanke på at navnene er så korte?

Enkelt, dobbelnavn passer best visst du er bonde.

Det kommer veldig an på hvilket navn man velger. Jeg liker både enkle og doble navn og har dobbeltnavn på gutten vår og har valgt et enkelt navn til jenta i magen :)

Takk for svar :) Navnene vi har tenkt på er Mia eller Thea, synes dere fortsatt enkelt med tanke på at navnene er så korte?
Enkelt!!
Herlig med korte, greie navn! Trenger ikke være så mye dilldall :p

Både Mia og Thea er fine navn :)

Jeg har selv vokst opp med dobbelt, og liker det ikke. Navnene i seg selv er fine, det er et vanlig dobbeltnavn og jeg er oppkalt etter begge bestemødrene mine, og også det syns jeg er utrolig fint. Det er bare så masete med så mange stavelser! Så jeg kuttet ut navn nummer to da jeg var 13, så har brukt bare det første navnet i 14 år.

Av den årsak liker jeg ikke navn med voldsomt mange stavelser. Vil holde det praktisk og lettvindt. Syns 3 stavelser holder. ;)

Har mest sansen for enkelt navn, syns hvertfall at skal det være to sksl begge brukes.

Back
Topp