Enkelmannsforetak?

*LillMi*

Gift med forumet
Noen her som driver et? Kunne godt tenkt meg å høre litt om andres erfaringer og tips til oppstart og hva som er viktig å tenke på/vite om!:)

Jeg har ikke et, men vet litt om det.. 
Så lenge det er et enkeltmannsfOretak så er det slik at du helt alene står økonomisk ansvarlig, så går du konkurs, kan kreditorene gå på deg personlig, og dine personlige eiendeler..
Derfor lønner det seg som regel å ha AS.
I tillegg må navnet til bedriften inneholde navnet ditt så lenge det er enkeltmannsforetak.

I tillegg er det lurt å sette opp budsjetter, fremdriftsplaner, forretningsideer osv...

Lykke til..

skulle starte opp egenlig nå i sommer men må utsette det pga familieforøkelse.
annbefaler at man tar ett etableringskurs for da lærer man mye, blant annet type virksomhet passer best til det du skal drive med.
selv er as utelukket for det koster mye og selv trenger jeg ikke mye midler

nemi.marselia skrev:
skulle starte opp egenlig nå i sommer men må utsette det pga familieforøkelse.
annbefaler at man tar ett etableringskurs for da lærer man mye, blant annet type virksomhet passer best til det du skal drive med.
selv er as utelukket for det koster mye og selv trenger jeg ikke mye midler

Hvem holder slike kurs, vet du det?
AS er ikke vits for meg heller, for blir minimalt med utgifter, så er bare for å ha 'mitt på det rene' når det kommer til eventuell inntekt.

Enkeltmannsfåretak høres veldig morsomt ut i mine ører, men jeg enbefaler deg å skrive enkeltmannsforetak. Får=sau:P Fåretak=jeg ser for meg en som har et godt tak i en sau:D

Ellers håper jeg du får andre gode svar, meg kan dessverre ikke mer om det enn hvordan det staves:)

Ble nysgjerrig på hva du skal gjøre jeg nå ;)

Inmari skrev:
Enkeltmannsfåretak høres veldig morsomt ut i mine ører, men jeg enbefaler deg å skrive enkeltmannsforetak. Får=sau:P Fåretak=jeg ser for meg en som har et godt tak i en sau:D

Ellers håper jeg du får andre gode svar, meg kan dessverre ikke mer om det enn hvordan det staves:)

Hehe, jeg så det, men fikk ikke redigert før nå. Alt han seg her:S

*lmk88* skrev:

Foto;) Så når spira deres kommer er det bare å si i fra hvis dere vil at jeg skal ta bilder<3

*LillMi* skrev:

*lmk88* skrev:

Foto;) Så når spira deres kommer er det bare å si i fra hvis dere vil at jeg skal ta bilder<3

Det var det du skulle gjøre ja :) Jeg sier ifra vettu ;)

*lmk88* skrev:

*LillMi* skrev:

*lmk88* skrev:

Det var det du skulle gjøre ja :) Jeg sier ifra vettu ;)

HURRA!:) Er så stas å ta nyfødt bilder! Se på han søteste jeg hadde besøk av i går http://lillmi-foto.blogspot.com/2011/08/nar-du-sover.html (en liten bv gutt faktisk;))

Back
Topp