mammen t daniel
Gift med forumet
Noen som har noen gode oppskrifter? Alt fra salater med det lille ekstra til middager til mellommåltider, jah, alt egentlig. Trenger inspirasjooon! Har grodd helt fast i gamle spor....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De grønnsaksvaflene var en helt ny ide for min del, men det må prøves!!!Tja, en familiefavoritt er:
Kyllinglår i ovn
Legger frossne (rå-naturell) kyllinglår i en ildfast form (om de er tinte, kutter du bare steketid) med et par ss Cocosa (Evt litt smør). Etter en liten time på 160', hiver jeg inn en haug med grønnsaker (minimum 4 farger, men kan være alt mulig: rødbeter, gulrot, løk, brokkoli, kålrabi, reddiker, squash...). 15min senere putter jeg også inn en skål halve cherrytomater som har lagt noen minutter i litt balsamico (heller balsamicoen i forma også), og steker 10min til før jeg serverer hele suppa, med byggryn (kan jo bruke ris også, men det er jo absolutt ikke sunt).
Som tilbehør til hvilken som helst middag, som mellommåltid eller annet, anbefaler jeg som alltid grønnsaksvaffler:
http://trollhula.blogspot.no/2014/03/hello-kitty-vafler-mot-grnnsaksnekt.html?m=1
Laks i ovn, ris, kokte/dampet grønnsaker og hjemmelaget fiskesaus: en boks creme fraiche og to ss soyasaus, koke i fem min. smaker kjempegodt!
Lasagne, bytte ut lasagneplatene med squash skiver.
JA! Pasta er utSquash lasagne er godtnam nam
![]()
Hva slags kjøtt?Lapskaus liker jeg å lage. koker kjøttet i buljongvann m/laurbærblader i 50 min, tilsetter kålrot, persillerot, poteter, evnt søtpotet, gulrot, løk, purre når tiden er inne. og lar det koke i 40 min til.
Er kanskje ikke akkurat det du lager når du kommer hjem fra jobb, men god helgemiddag. Også lager jeg gjerne en stor gryte som fryses ned i porsjoner så har vi når vi ikke orker å lage. Å fryse ned hjemmelaget mat er et ganske bra alternativ!
Strimlet svinebiff fra rema pleier jeg å bruke. Blir braHva slags kjøtt?
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app