Enkel, rask og god middag til en person?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har vært alene hjemme siden fredag, og begynner å gå lei av å spise toast :p  Vanligvis er det alltid hjemmelagde middager her, men det er et sånt fryktelig ork å lage mat når min kjære ikke er hjemme. Lillemor er ikke noe glad i middagsmat, hun bare pirker i maten likevel, så brødskiver til kveldsmat er alt hun ønsker seg!
Noe digg som passer å lage til en person?

Omelett? :)

Pasta med pastasaus og svin/fisk/kylling
Wok med svin/fisk/kylling
Ris med svin/fisk/kylling

Vet ikke hvor lenge du er alene, men jeg pleier lage noe som lett kan varmes og varieres med andre tilbehør :)

Takk for forslag! Han kommer hjem i morgen kveld en gang, så er ikke lenge igjen heldigvis. Er matlei i tillegg, så er jo ikke noe som frister. Tar gjerne imot fler forslag!

Jeg bruker å lage meg wok eller sursøtt svinekjøtt (eksrta sterk schezuan saus fra uncle ben's) med ris til når jeg er alene. :)

Sodd 

Når jeg er alene pleier jeg å steke kyllingfilet i strimler også tar jeg brokkoli, sukkererter, minimais og sopp ved siden av (stekt).. Soyasaus er et must! Jeg synes det er veldig godt og utrolig enkelt!

Det hender også at jeg steker strimlet svinekjøtt og sopp og blander inn fløte når det er ferdig stekt, og lar det tykne litt. Serveres med pasta, ris og/eller salat :)

Nærmeste gatekjøkken.....

gawd, jeg er flink husmor altså. Men kan ikke fordra å lage mat til bare meg selv. :P

(såeh, det går i toast eller ostesmørbrød i micron her også gitt.....)

Jeg spiser middag for en nesten hver dag, guttene liker ikke det jeg spiser, og jeg spiser ikke det de spiser, så sånn blir det.

Det jeg spiser mye av er kyllingfilet. Steker den, har i paprika (helst alle 3 fargene), så 1 dl kokosmelk og masse krydder, gjerne cayennepepper og paprika.
Kan også være at jeg har i kikerter eller linser eller det jeg måtte ha for hånden.
Men stekt kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og noe linser/kikerter med krydder er noe jeg spiser mye av. Gjerne med kokosmelk eller fetaost.
Og det går minst like fort som ferdigmat.

Kok opp pasta og kok samtidig et laksestykke sammen med pastaen. Sunt og enkelt ;) Så kan man gjøre det så avansert man vil med tilbehør etter det.

Back
Topp