Enkefalos hopper i det igjen!

Merkelig det der.

Min kusine som vi i sin tid kryssset alt for at skulle beholde ungen inne til over nyttår, i alle fall til desember, fødte i mars. (En ukes tid på overtid)
 
Helt sykt å snart være fullgått :wideyed:

Hvem turte å håpe på det for noen mnd siden :angelic: Helt utrolig magisk alså. Gratulerer så mye, du er tøff :Heartred snart kommer premien deres. Jeg håper du får en fin fødselopplevelse og evt ammestart (om du skal amme):Heartblue Lykke til i siste innspurt :Heartred
 
Hyggelig at du spør ❤️ Men nei, null action her altså. Synes egentlig det generelt er mindre modningsvondter nå enn det var for 3-4 uker siden også, så vi får nå se når han har tenkt seg ut da :p Jeg veksler mellom å synes det er helt greit at det drøyer, og å bli utålmodig og bare ville ha han ut. Det er så rart å gå sånn og bare vente..
Jeg som hadde håpt du lå på føden nå :rolleyes: Ja det er en merkelig tid du er inne i! Jeg kan liksom ikke se for meg at jeg skal bli lei svangerskapet noen gang, men gi meg noen mnd :hilarious: Jeg heier masse på at han snart finner veien ut :D❤️
 
Du kan banne på at nå som han først har vært der inne så lenge og du har vært glad for hver dag, så må han kastes ut på maks overtid :hilarious: Men håper selvsagt ikke det, da ❤️
Haha, ja, jeg har jo tulla med det hele veien. At det helt sikkert blir oktober :hilarious: Men heldigvis lar de meg ikke gå mer enn et par dager over termin da, så slipper å bli helt koko :wacky:
 
Merkelig det der.

Min kusine som vi i sin tid kryssset alt for at skulle beholde ungen inne til over nyttår, i alle fall til desember, fødte i mars. (En ukes tid på overtid)
Ja, det er jaggu klassisk altså. Sånn sett glad for at jeg er garantert å ikke gå mye på overtid. Men allikevel. Hadde jo egentlig trodd han skulle ha kommet for lengst innen nå :p
 
Helt sykt å snart være fullgått :wideyed:

Hvem turte å håpe på det for noen mnd siden :angelic: Helt utrolig magisk alså. Gratulerer så mye, du er tøff :Heartred snart kommer premien deres. Jeg håper du får en fin fødselopplevelse og evt ammestart (om du skal amme):Heartblue Lykke til i siste innspurt :Heartred
Ja, det er helt vanvittig!! Og tusen takk for så fine ord ❤️❤️ Jeg håper ammingen går bedre denne gangen. Slet så masse med overproduksjon sist, men denne gangen er jeg i alle fall litt mer forberedt. Det skal bli godt å få fødselen unnagjort ❤️
 
Jeg som hadde håpt du lå på føden nå :rolleyes: Ja det er en merkelig tid du er inne i! Jeg kan liksom ikke se for meg at jeg skal bli lei svangerskapet noen gang, men gi meg noen mnd :hilarious: Jeg heier masse på at han snart finner veien ut :D❤️
Tusen takk ❤️ Haha, ja, the waiting game er virkelig i gang altså, selv om jeg ikke er over termin enda. Jeg hadde vel nesten lovet meg selv å ikke skulle klage på evt overtid, men det er jo umulig å ikke bli litt lei til slutt :bag:
 
39+1

På onsdag var jeg på kontroll hos jordmor. Fortsatt ingenting å utsette på noe, og SF-målet holder seg greit på linja si. Hun syntes nok det kunne være en aaanelse for lavt, men det er så lite at jeg ikke klarer å se det selv en gang :p Og hun var ikke bekymret siden jeg jo nettopp hadde vært på Riksen. Hun syntes det var vanskelig å kjenne hvor ryggen hans lå, og sånn har det vært lenge. Så da begynte jeg å frykte stjernekikkerposisjon igjen :bag: Hun nevnte ikke noe om det, bare jeg som da tenker at han kanskje har ryggen inn mot min rygg. Vi får se når han bestemmer seg for å komme ut..

Hun fikk også ringt sykehuset og bestilt time for vurdering av igangsetting dagen før termin. Jeg vil jo helst at det skal skje av seg selv, og hun sa at så lenge jeg var klar på det ønsket når jeg kommer dit, og hvis alt ser bra ut med babyen, så er det nok ikke noe i veien for å drøye det et par dager før jeg blir satt i gang. Riksen sa jo bare "ikke gå mer enn et par dager over termin", så jeg håper jeg kan ha litt råderett her :angelic: Førstemann kom to dager etter termin, så jeg merker jeg gjerne vil gi det såpass med tid. Vi får se hva de sier på sykehuset.

Og da ble dette jaggu dette siste svangerskapskontroll :eek: Sykt!! Nå er det liksom bare fødsel next :wideyed:

De siste dagene har jeg hatt intense ligamentsmerter på venstresiden under magen. Jeg vasket kjelleretasjen selv for første gang på et halvt på tirsdag, og det var jo sikkert det dummeste jeg kunne finne på.. Fikk så vondt i bekkenet som jeg nesten ikke har hatt før :facepalm: På torsdag var jeg på kjøpesenter fordi "jeg skulle bare". Endte opp med at det tok mye lenger tid enn jeg trodde, og jeg pushet det laaangt over smertegrensa. Så siden da har jeg hatt disse intense ligamentsmertene, og jeg tror det er en kombo av at jeg ikke tok pauser på torsdag + at magen vokser en del og ligamentene synes det er litt i meste laget :p Smertene blir litt bedre etter en natts søvn, men så bygger de seg opp gjennom dagen og blir helt uutholdelige på kvelden - til tross for at jeg nesten bare tar det med ro. Så nå er jeg for første gang i svangerskapet helt avhengig av krykkene - selv på den lille gåturen fra sofaen til do her hjemme. Snakk om å bli akutt super-handikappa. Pga egen dumskap.. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Tid for gravidoppdatering da.

Termin: 24.9.19

- På vei: 39+1

- Igjen til termin: 9 dager!! :wideyed: :wideyed: :wideyed:

- Trimester: 3. trimester

- Neste svangerskapskontroll: Ingen flere :eek: Neste kontroll blir evt på sykehuset dagen før termin for å vurdere igangsetting. :wideyed:

- Ultralyd: Ingen flere planlagte nå.

- Kjønn: Gutt ❤️

- Utålmodig: Fortsatt splittet. Kroppen er vond og sliten, så sånn sett kunne det vært godt å bli ferdig. Men samtidig prøver jeg å nyte disse siste dagene med perm før han kommer også. Sove masse og samle energi til neste post på agendaen ;)

- Nye innkjøp: Den siste tiden har det vel ikke vært så mye. Alt er i boks :)

- Utstyr som mangler: Vi finner fortsatt ikke madrassen til bedsiden, så nå er det vel bare å få ut fingeren og kjøpe ny.

- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Fysiotimer ukentlig.

- Vektendring: ca 15 kg. Det øker fort på nå, synes jeg :bag:

- Melk i brystene: Ja, ser det har lekket litt råmelk fra tid til annen.

- Aktivitet i magen: Jepp, fortsatt masse aktivitet. Begynner å bli trangt inni der, og stadig sparker han meg oppi ribbeina. Det er h...... vondt :arghh:

- Tungt: Ja, må nesten si det nå altså. Føler meg som en stranda hvalross. Har mye smerter i bekkenet og kroppen generelt nå. Hemmer meg mer enn noen gang.

- Kynnere: Jepp, og de kommer fortsatt kjapt. Men heldigvis ikke når jeg hviler, bare når jeg er i aktivitet.

- Hodet festet: Ja!

- Barnerom: Han kommer til å sove på vårt rom den første tiden.

- Matkick: Orker nesten ikke snakke om det. :hilarious: Det har sklidd helt ut :bag: Alt som er usunt :rolleyes:

- Plager: Kynnere, bekkenvondt, halsbrann/oppstøt, ligamentsmerter, krampesmerter i musklene i venstre lyske/hofte. Litt vann i kroppen. Trøtt og energiløs. Neida, det er gøy å være supergravid, dere :hilarious:

- Humør: Det veksler veldig. Når det er mye vondt, har jeg lyst til å bare sette meg ned og grine..

- Sykehusbagen: Jepp, helt klar!

- Høygravid: Yes, jeg er høygravid og vel så det :p

- Tanker om fødselen: Er klar for å bare få det unnagjort.

- Medisiner: Omeprazol.

- Tilskudd: Multivitaminer, Omega-3 og jern.

- Mage: Den vokser ikke så enormt som jeg trodde den skulle gjøre (siden den vokste så mye i starten). Men jeg ligger nesten helt på gjennomsnittsgrafen, bare bittelitt under. De få strekkmerkene jeg hadde fra sist (som kun kom fordi en lege var litt for ivrig etter å riste liv i mini i magen den gangen o_O), har blitt større og "styggere", og det har vel blitt et par ekstra.
 
Åååh så godt å lese at vi er flere som driver seg selv inn i handikappa tilstand fordi vi "skal jo bare". Greit å vite at en ikke er alene. :hilarious: Jeg hadde nemlig også en sånn runde før helga, og gulvvask er virkelig ikke noe lurt ...
 
Hoi hoi, nå er det snart babydags! Det blir spennende! Kanskje du føder på den dagen jeg har innsett? ;) Masse lykke til, gleder meg til babyspam!
 
Åååh så godt å lese at vi er flere som driver seg selv inn i handikappa tilstand fordi vi "skal jo bare". Greit å vite at en ikke er alene. :hilarious: Jeg hadde nemlig også en sånn runde før helga, og gulvvask er virkelig ikke noe lurt ...
Jeg tenkte AKKURAT det samme da jeg nettopp leste i dagboka di :hilarious: Kjenner meg såå igjen, og her er også årsaken at om mannen skal ta det, så blir det aldri gjort. Det er jo umulig å la være :bag: Men jeg har lært nå altså. Tror jeg :p
 
Hoi hoi, nå er det snart babydags! Det blir spennende! Kanskje du føder på den dagen jeg har innsett? ;) Masse lykke til, gleder meg til babyspam!
Ja, hjelpes, tusen takk! Nå er det like før :wideyed: :D Åå, når har du innsett? Har du noen dagbok her inne nå forresten? Masse lykke til uansett ❤️ :D Satser på full klaff med en gang!
 
Jeg tenkte AKKURAT det samme da jeg nettopp leste i dagboka di :hilarious: Kjenner meg såå igjen, og her er også årsaken at om mannen skal ta det, så blir det aldri gjort. Det er jo umulig å la være :bag: Men jeg har lært nå altså. Tror jeg :p

Tror mannen her skjønte alvoret her, for det første han gjorde etter å komme hjem fra jobb var å rydde opp i gangen, før jeg rakk det. :p

Jeg gikk dritlei da det gikk tre uker fra jeg sa at gulvet trenger en vask, og det fortsatt ikke var gjort. :shifty:
 
Back
Topp