Enig eller uenig i utsagnet?

salteufo

Forelsket i forumet
Får man ikke sex hjemme, finner man det en annen plass....

Nei har jeg ikke gjort [8D] 

det tror jeg kommer ann på noen ting...

1. Hvorfor får man ikke sex hjemme?
- Er det fysiske grunner til at sex er umulig? Hvis ja, er partneren villig til å "gi sex" ved andre måter enn samleie?
- Er det psykiske grunner? Hvis ja, er partneren villig til å jobbe med problemet?
- Er det midlertidig tørke pga mangel på lyst? Hvis ja, er partneren villig til å prøve å vekke lysten igjen?
- Er partneren aseksuell, og ikke villig til noen for for sex, ei heller jobbe med problemet?

2. Hvor ærlig/real/trofast er den som ikke får sex?
- Veldig trofast, kunne aldri vært utro - uansett!
- Trofast i bunn og grunn, men langvarig (tilsynelatende) grunnløs sextørke gjør at vedkommende faller for fristelsen
- Et svin. Får h*n ikke sex, kan trofasthet være det samme...

Vel, enig eller ikke, det forekommer jo blant mange. Selv? Nei, håper jeg ville forlatt fyren før jeg evt hadde meg med noen andre (om det ikke løste seg etterhvert mellom oss). Skriver håper da man aldri skal være for skråsikker i sin sak.

Sex er et genetisk grunnleggende behov på linje med inntak av føde, nærkontakt, selvbekreftelse m.m.
Å be noen om å investere livet sitt i deg, og samtidig nekte dem noen av disse grunnleggende behovene er undertrykkende mener jeg.

I den forstand ville jeg aldri funnet meg i å ikke få sex, med mindre en sykdom/skade hos partner ville gjort det praktisk umulig. Hadde min livspartner av egen vilje nektet å ha sex med meg over så lang tid at det hadde blitt "malen" for forholdet og dermed nektet meg et grunnleggende behov hvis jeg samtidig skulle vært trofast, så ville jeg gått fra min livspartner og funnet en ny en.

uenig

ORIGINAL: Kal-El

Sex er et genetisk grunnleggende behov på linje med inntak av føde, nærkontakt, selvbekreftelse m.m.
Å be noen om å investere livet sitt i deg, og samtidig nekte dem noen av disse grunnleggende behovene er undertrykkende mener jeg.

I den forstand ville jeg aldri funnet meg i å ikke få sex, med mindre en sykdom/skade hos partner ville gjort det praktisk umulig. Hadde min livspartner av egen vilje nektet å ha sex med meg over så lang tid at det hadde blitt "malen" for forholdet og dermed nektet meg et grunnleggende behov hvis jeg samtidig skulle vært trofast, så ville jeg gått fra min livspartner og funnet en ny en.

Jeg blir litt nysgjerrige og litt provosert... Hva inkluderes her i sykdom og skade?
For meg en livssituasjon en av de tingene som gjør at sexlivet dabber av i perioder.
Jeg vil nødig kalle det for sykdom eller skade.

Og sånn til spørsmålet generellt må jeg si at om sex uteblir i et forhold vil nok dette være en belastning, men at det løses ved å være utro eller ved samlivsbrudd... Det har jeg ingen tro på.
Gresset er sjelden grønnere på den andre siden av gjerdet.

ORIGINAL: GutteBabyMars09

Nei, det er jeg ikke enig i.

Jeg vil ikke ha sex med noen andre enn sambo[:)]

jeg er uenig....
så lenge sex ikke nektes for å "straffe" eller for morroskyld, da...

og kal-el: glad du ikke er min partner!!
finnes mange midlertidige livssituasjoner hvor sex blir umulig eller veldig nedprioritert over lengre perioder...
vært der selv...

Uenig
(ååå nå fikk jeg lyst på SaltUfo!! Hadde nesten glemt de)

ORIGINAL: GutteBabyMars09

Nei, det er jeg ikke enig i.

Jeg vil ikke ha sex med noen andre enn sambo[:)]

ORIGINAL: RedElf

Jeg blir litt nysgjerrige og litt provosert... Hva inkluderes her i sykdom og skade?
For meg en livssituasjon en av de tingene som gjør at sexlivet dabber av i perioder.
Jeg vil nødig kalle det for sykdom eller skade.

Les hva jeg skriver: "min livspartner av egen vilje nektet å ha sex med meg over så lang tid at det hadde blitt "malen" for forholdet".

Høres det ut som "midlertidig" ?

La meg skrive det en gang til enda enklere:

Sexnekt av egen vilje = Greit i perioder, midlertidig.
Sexstopp grunnet sykdom/skade = Greit livet ut.

ORIGINAL: solstråla

jeg er uenig....
så lenge sex ikke nektes for å "straffe" eller for morroskyld, da...

og kal-el: glad du ikke er min partner!!
finnes mange midlertidige livssituasjoner hvor sex blir umulig eller veldig nedprioritert over lengre perioder...
vært der selv...

Til deg også:

Les hva jeg skriver: "min livspartner av egen vilje nektet å ha sex med meg over så lang tid at det hadde blitt "malen" for forholdet".

Høres det ut som "midlertidig"?

La meg skrive det en gang til enda enklere:

Sexnekt av egen vilje = Greit i perioder, midlertidig.
Sexstopp grunnet sykdom/skade = Greit livet ut.

Mener du seriøst at jeg burde akseptere full sexstopp resten av livet simpelthen fordi livspartneren min ikke "vil" lenger?

Er enig i at det skjer ja..
Men jeg gjør det ikke,og aksepterer heller ikke at en mann gjør det

nei

synes at hvis man verken får sex, kos, kyssing, oppmerksomhet og sånt over flere måneder, så e det grunn til å gjør det slutt. men man går først, og koser sæ med andre etterpå[:)]

Jeg er veldig enig i det Kal-El skriver.....

Det er selvfølgelig ikke greit. Men dersom en av partene mister lysten mer eller mindre permanent, så er det jo noe grunnleggende galt med forholdet. Da må begge to være villige til å jobbe med forholdet, finne ut hvor skoen trykker. Altså; jeg har ikke sex med en som ikke respekterer meg og som kritiserer meg dag ut og dag inn... See? Men et forhold uten sex er jo ikke sunt, så lenge det ikke er sykdom/ skade som du sier.

HAHAHAHAHAHA

samboeren er enig !! [:D][:D][:D][:D]

Denne må jeg si meg uenig i. Føde f.eks er noe man må ha jevnlig, hvis ikke så dør man. Man dør ikke av å ikke ha sex. Er ikke sikkert livet blir noe mindre meningsfylt engang som det ellers ville blitt hvis man ikke fikk de andre behovene du nevnte. [:)]

Det er mange som er single og ikke har sex, og det går helt fint. Da kan man fint gjøre andre ting på seg selv.

(Nå gikk jeg ut ifra sex = samleie/seksuelle aktiviteter med en partner)

Så nei, i mine øyne er det ikke riktig at man kan gå til andre for å få sex hvis man ikke får det der man er. Da får man heller tenke på om dette er et forhold man vil leve i. Men utroskap er ikke en løsning for meg[:)]

Back
Topp