Engster meg for premtur fødsel

Theab

Flørter med forumet
Hei

Det er så utrolig slitsomt å engste seg for ting. Jeg har vært rolig i flere uker, men nå har jeg av en eller annen grunn begynt å engste meg for å føde for tidlig. Prøver å bli kvitt tankene, for det er ikke mye jeg kan få gjort med det. Men tankene plager meg daglig.

Er det andre som har sånne tanker? Leste et sted at det bare er 8 % i Norge som hvert år føder for tidlig, så jeg burde jo egentlig ikke engste meg særlig over det.

Så lenge du ikke har født prematurt før er faren minimal for at det skal skje nå :)

Fikk litt panikk selv i går da leste litt på nette om fødsel og plutselig kommer flere artikler om den tema. Da får en litt redsel. Men prøvde å få tankene på andre ting, slå av telefon, pc, fant en god film på tv og ble roligere :)

Jeg har tenkt tanken på prematurt barn. Har to barn fra før som er født i uke 33 og 34, så er ikke helt usannsynlig at det skjer igjen. Heldigvis er det lite komplikasjoner når man kommer så langt. Er nok værre hvis de blir født enda tidligere. Men kan ikke tenke på det ;)

Huff ja sannsynligvis kommer du ikke til å føde prematurt, men tror det blir lettere når man passerer disse kritiske ukene hvor overlevelses statistikken er dårlig. Så har troen på at det blir bedre for hver uke som går :)

Forstår at du tenker på det, er jo ikke noe bra når det skjer, selv om det går bra jo lengre babyen får være i mors liv. Får bare prøve å se litt på statistikker om hvor mange som føder prematurt, og hvor stor sjansen for overlevelse er etterhvert som man kommer lengre. Er ikke mange uker nå til flertallet klarer seg helt fint om de skulle bli født :)

Uroer meg også for dette, men som de sier så går jo de fleste førstegangsfødende over termin :) Håper dette stemmer for min del!

Hei

Det er så utrolig slitsomt å engste seg for ting. Jeg har vært rolig i flere uker, men nå har jeg av en eller annen grunn begynt å engste meg for å føde for tidlig. Prøver å bli kvitt tankene, for det er ikke mye jeg kan få gjort med det. Men tankene plager meg daglig.

Er det andre som har sånne tanker? Leste et sted at det bare er 8 % i Norge som hvert år føder for tidlig, så jeg burde jo egentlig ikke engste meg særlig over det.

Jeg har alle de værste tankene man kan ha i en veldig kort tid før jeg greier å bestemme meg for å drite i å tenke mer på det. Jeg orker ikke å bruke energi på "tenk hvis" tanker.. For alt jeg vet så dør jeg i søvne i natt liksom... ( :p ) Graviditeten kan vi dessverre ikke kontrollere og det er bare sånn uansett hvor mye vi tenker og vrir på ting og tang. Så jeg har bare tenkt til å ta alt som det kommer, har jo uansett ikke noe annet valg :) Men jeg gidder ikke å tenke på masse tull i mellomtiden (er lei av å stresse forgjeves)...

Håper du greier det samme <3

Engster meg for det selv også. Venter tvillinger og har hatt så mye rare problemer dette svangerskapet, så er veldig redd for å føde for tidlig.. :(

Forstår godt bekymringen din :/

Back
Topp