Engstelig

Isadore

Blir kjent med forumet
Hei...

Jeg er i uke 6+4, og har siden i går hatt brunlig utflod... Er førstegangsgravid og blir så engstelig! Er det noen andre som har opplevd det? Hvis ja, hva kommer det av? Lurer på om jeg skal ringe legen hvis det vedvarer i morgen?!

det trenger ikke bety noe som helt. så sant det ikke kommer friskt blod og så sant du ikke får smerter.
det KAN bety begynnelse på SA eller MA, men det trenger det så absolutt ikke å bety. hvis det ikke gir seg så hadde jeg nok kontaktet legen bare for å få sjekket at alt ser bra ut :)
men tror nok du kan slappe av jeg :)

D var godt å høre at jeg ikke er den eneste... Ble roligere nå, tusen takk begge to :) Skal prøve å ikke engste meg [;)] Har ikke så mye symptomer heller, bare vondt i brystene, litt trettere og tisser oftere, så har ik så mye å gå etter der heller. Men det er forhåpentlivis ikke noe å engste seg for...

Det er utrolig mange som opplever det der etter hva jeg har forstått. Er iallefall mange tråder her inne om blod og spor etter blod.
Det kan være små små blodkar i livmor som sprekker og gir små blødninger som kommer ut som litt rosa slim eller som brune rester. Det er helt ufarlig og man kan blø litt uten at man mister. Blir det mer blod etterhvert og du blir redd for å ha mistet kan du få ultralyd for å sjekke at alt står bra til der inne. Da kan du se et lite hjerte hvis alt står bra til. [:D] Jeg håper det går bra med deg og at du greier å ta det med ro nå.

ORIGINAL: gomelina

Heia.

Jeg har også hatt brunt utflod, det er visst ganske vanlig etter som jeg har forstått. Er selv førstegangsgravid, så jeg vet hvordan du har det. Men det er nok ikke noe farlig, så lenge det ikke er friskt, rødt blod som kommer. Korrekt meg noen om jeg er helt på jordet ;)
Første gangen var for 3 uker siden, og så fikk jeg det idag... Men da jeg så på kalenderen min, fant jeg ut at jeg skal egentlig ha mensen nå (om jeg ikke var gravid), så jeg lurer på om noen vet om det kanskje kan være i forbindelse med det ....?  =)    Jeg vet at det kan være mye rart..

Du trenger nok ikke å bekymre deg =)   

Det stemmer at man kan ha en liten blødning rundt der menstrusjonen skulle kommet. Man kan også få en liten blødning hvis man har hatt sex for eks. Slimhinnene i vagina svulmer opp og det strømmer veldig mye mer blod til underlivet når man er gravid, og dermed blør man også lettere fra slimhinnene. SÅ det trenger ikke bety at noe er galt. Se det an og avvent, ta evt kontakt med fastlege for å få henvisning videre til ultralyd og kontroll hvis det fortsetter/blir mer blødning eller smerter. Alle har krav på det.

Lykke til!!

Back
Topp