• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

engstelig....

Huppetitta

Gift med forumet
er gravid i uke 28 og var i går til kontroll på sykehuset da jeg ikke hadde merket fosterbevegelser siden mandag. tok ulike sjekker og alt så greit ut. skal tilbake fredag om jeg ikke merker noen bevegelser. ble veldig betryggende etter å ha hvert der å sjekket at alt var bra.fortsatt ikke merket liv etter at jeg kom derfra. men begynte i natt å tenke på dette igjen. på mandag malte jeg et rom her i huset. jeg skulle kanskje ikke gjort det? jeg forhørte med mine venniner og de sa det ikke var farlig. søkt litt på spm og svar her inne men finner liksom ikke noe. kan dette vare grunnen til lite aktivitet??? er kjempe redd jeg nå.. nå er det slutt fremover på å være etterpå klok. nå skal jeg bare ta det med ro. så sant alt går bra.....

tror ikke du skal være nervøs, jeg hadde fem dager med meget, meget lite bevegelse, viste seg at han lå og sparket opp i morkaken, da ville ikke jeg kjenne noe sa legen på sykehuset..

vet du hvordan det er å drive med maling?? mine venniner sa det ikke var farlig, er så redd jeg har gjort noe som skader vesle gutten..

jeg malte hele huset da jg gikk gravid med gutten min. og han har ik tatt skade av det. el vannbaserte farger er ik farlig. fikk beskjed å holde meg unna olje basert

Hei!
jeg er i uke 30 å det er noe men lite men aktiivitet i magen.. bør jeg kontakte jordmor??

Jeg hadde veldig lite aktivitet i noen dager i uke 28 - men det gikk seg til etter hvert, tror han bare slappet av litt, ellers så kan det jo hende at det begynner å bli litt trangt der inne.

Men da jeg fortalte om det sist jeg var hos jordmor sa hun at jeg burde ringe henne, legen eller føden dersom det skjer igjen. For sikkerhets skyld liksom. Så det ville jeg gjort mai2006.

når jeg ar på sykehuset i går sa jordmoren at jeg burde tatt kontakt tirsdagskvelden i stedet for i går. siden jeg ikke hadde merket noe liv siden mandag. var veldig greit å få vært der og de sjekket grundig med CTG, ultrayd og kontroll av lege. og har jeg ikke merket noe innen i morgen skulle jeg komme igjen.. men i dag har jeg merket masse. kanskje han skal trøste meg litt og si at han har det bra når jeg har vært så bekymret og lei meg pga dette og fordi jeg har drevet med denne malingen.... de

Ang maling, så er det forskjell på hva slags maling man kan bruke, det er det jeg vet om den saken...

Hvis du ikke har kjent liv de siste timene (eller den siste dagen) skal du ringe jordmor, særlig hvis du vanligvis kjenner mye liv... Men mot slutten blir det jo mindre plass, og mindre bevegelser, så det trenger ikke være noe farlig. Det er bra du har kjent liv igjen nå, da! Og så er det alltid bedre med en tlf ellr sjekk for mye enn en for lite!![:D] Lykke til videre!!

Jeg kjente lite liv to dager i uke 28 eller 29, den uka hadde jeg også influensa med feber, så var veldig dårlig. Trodde det var det som var årsaken, så ringte føden. Måtte komme med en gang, de tar slikt seriøst. Det viste seg ogs hos meg at han bare sparket i morkaka og at det var derfor jeg ikke kjente noe[:)] Jeg ringer også en gang for mye enn en gang for lite.. [;)] 

vi driver på å pusse opp et gammelt hus, så derfor maler jeg nesten hver dag med både vannmaling og oljemaling. har ikke merket noe forskjell på aktiviteten til babyen. prøver å lufte litt når jeg skal male mye med oljemaling, men er ikke alltid så lett når det gjerne er 15 minus ute...

de sier man skal holde seg unna oljemaling, er vist mye kjemikalier i det.. men vannbasert er vistnok ikke så farlig i små mengder, du behøver jo ikke putte hodet opp i bøtta da....[:D]

det med maling tror jeg ikke har noe å si, jeg har jo malt hele stua nå...kjenner mindre til bevegelsene for hver uke...men ikke så rart da...begynner å bli trangt...kan hende at h*n sparker bakover til ryggen å da klarer vi ikke å kjenne det...er sikkert ikke noe galt...[;)]

Back
Topp