Engstelig :-(

Pinnedyret

Forelsket i forumet
Hei alle sammen :-)

Som noen av dere vet har eg vært innlagt med sterke magesmerter tidligere i mnd. Dem gikk over uten at dem fant ut Ka det va. Fikk til og med se hjerte slå og høre det slå på lille hele 3! Ganger. Likevel så har eg en gnagende følelse på at noe er galt. Har seriøst så lite symptomer at eg blir nervøs.. og ja, alle sier du ska vær glad du slipper unna kvalmen... du ska vær glad du ikje har symptomer og bla bla bla. Men nei! Tar heller kvalme og oppkast fremfor engstelsen her altså!

Så noen som har noen beroligende ord? Eneste e at viss eg legger godviljen til så har eg litt ømme pupper...

Ska heldigvis te lege på torsdag så får snakke med henne da. For dette er ikke noe gøy. Er 9+2 idag. Dette er ikje noe artig i det hele tatt. Økonomien no e sånn at eg ikje kan ta meg råd til privat ul heller :-(...

Sender deg en klem:Heartred
Siden du har sett hjertet dunke er det veldig stor sjanse for at det går bra! :) Snart er du i uke 12! :)

Hei alle sammen :-)

Som noen av dere vet har eg vært innlagt med sterke magesmerter tidligere i mnd. Dem gikk over uten at dem fant ut Ka det va. Fikk til og med se hjerte slå og høre det slå på lille hele 3! Ganger. Likevel så har eg en gnagende følelse på at noe er galt. Har seriøst så lite symptomer at eg blir nervøs.. og ja, alle sier du ska vær glad du slipper unna kvalmen... du ska vær glad du ikje har symptomer og bla bla bla. Men nei! Tar heller kvalme og oppkast fremfor engstelsen her altså!

Så noen som har noen beroligende ord? Eneste e at viss eg legger godviljen til så har eg litt ømme pupper...

Ska heldigvis te lege på torsdag så får snakke med henne da. For dette er ikke noe gøy. Er 9+2 idag. Dette er ikje noe artig i det hele tatt. Økonomien no e sånn at eg ikje kan ta meg råd til privat ul heller :-(...

Jeg har heller ingen symptomer, utenom, som du sier, litt ømme pupper om man legger godvilja til. Det engster meg også, men jeg prøver å tenke at blodprøvene er fine (og du har hørt hjertet slå!), og jeg har ikke hatt noen blødninger, noe du heller ikke nevner at du har hatt. Så kanskje vi bare er heldige som er i så fin form?[emoji4][emoji173] lykke til hos legen!

Jeg har heller ingen symptomer, utenom, som du sier, litt ømme pupper om man legger godvilja til. Det engster meg også, men jeg prøver å tenke at blodprøvene er fine (og du har hørt hjertet slå!), og jeg har ikke hatt noen blødninger, noe du heller ikke nevner at du har hatt. Så kanskje vi bare er heldige som er i så fin form?[emoji4][emoji173] lykke til hos legen!

Ikke hatt noen blødninger eg heller. Så eg vet jo i fornuften at alt helt sikkert er som det skal. Men er så ekstra sårbar no, spesielt siden dette er ivf barn og det liksom ikje bare er å spre bena og bli gravid liksom. Det krever mye ressurser og ikje minst penger :-( så håper det klaffet denne gangen no...

Bare 3 dager til lege/eller 4 da om man regner med dagen idag.

[emoji173][emoji173] fornuften og følelsene henger ikke alltid i hop. Du får prøve å holde deg opptatt fram til legetimen så tiden går litt fortere og du ikke går helt i spinn. Sender deg masse positive tanker[emoji4]

Glad magesmertene gav seg.
Kan ikke trøste deg på noen annen måte enn at når man har sett hjertet slå, så er det veldig liten sjans for å miste.
Og vi nygravide ivf-damer bekymrer oss nok en del ekstra. Bekymrer meg jeg og... men tenker at så lenge vi ikke blør må vi tro at alt er som det skal [emoji171]

Jeg likte veldig godt noe som ei anna skrev her inne.
"Nå er du gravid til det motsatte er bevist"
Det tenker jeg på når jeg blir engstelig :) kan ikke gjøre noe annet enn å vente, så bekymringer har ingen hensikt.

Enig med alle kommentarer over.
Og hjerte på den lille banker :Heartred !!
Du har ingenting som tyder på at dette ikke kommer til å gå bra, gled deg over hver dag som går og du er snart ved uke 12 - og allerede nå er sjansen for at noe skal gå galt langt langt langt lavere enn sjansen for at dere får en nydelig desember baby!
Men ydmyk for at bekymringene er ekstra store for dere i deres situasjon.
Sender masse gode tanker :)

Hvor har du mage smerter? Jeg har også hatt magesmerter, men ikke blitt sendt videre. Vært på legevakten 3 ganger denne helga.

Håper det går bra! Jeg kan skrive under på at jeg heller ville hatt kvalme enn ikke, med alle de artiklene det står at kvalme minsker sjansen for spontanabort...

Hvor har du mage smerter? Jeg har også hatt magesmerter, men ikke blitt sendt videre. Vært på legevakten 3 ganger denne helga.

Hadd magesmerter på hø.side under ribbeina :-) dem fant aldri ut noe, men hadde litt forhøyede blodprøver på enkelte prøver. Ble utskrevet etter ei uke :-)

Hadd så vondt at det va behov for sterke smertestillende intravenøst. Så japp, va inne så lenge. Smertan begynte å gi seg sakte men sikkert 2 dager før eg dro hjem ;-)

Jeg er i uke 37 og har aldri vært kvalm eller kastet opp i svangerskapet. Har egentlig ikke hatt noen andre plager heller.

Jeg er i uke 37 og har aldri vært kvalm eller kastet opp i svangerskapet. Har egentlig ikke hatt noen andre plager heller.

Gud så heldig ... :) Ja må jo ikke ha bøtter med symptomer for at alt skal være bra! Hatt to lette svangerskap selv, men denne gangen er jeg jammen meg mye mer kvalm enn før :depressed: Kunne gjerne vært foruten! Teller ned til uke 12...

Hvordan føler du deg i dag?

Er mye det samme egentlig, men rimelig sikker på eg fant hjertelyden te mini med doppler igår kveld. Fikk også innkalling til ultralyd i posten idag. Ska 24 mai. Så håper alt fortsatt er bra til da. Kommer til å fortsette å lete etter hjertelyden en stund til bare for å forsikre meg om hjertet slår i alle fall.

Nå er det bare morgendagen igjen før te e legetime på torsdag og jobb igjen på fredag. Det blir helt fantastisk å komme på jobb igjen.

Takk som spør :-)

I mitt forrige svangerskap hadde jeg ingen symptomer. Kanskje litt ekstra trøtt. Eneste gangen jeg var kvalm og kasta opp, da lå jeg på fødestua.
Så, ja, det er helt fint selv uten symptomer [emoji4]

Det er fullt mulig å ha lite eller ingen symptomer.
Med første jenten min gikk det 4mnd før jeg oppdaget at jeg var gravid. Lykke til.

Back
Topp