Engstelig...

tabXtra

Glad i forumet
Jeg er så engstelig av meg, det er så tungvindt..
Er så ufattelig redd for at det ikke er som det skal inni magehuset..
Har vært sånn helt siden positiv test. Selv om jeg så et bankende hjerte for snart tre uker siden.

Har lite plager. Ligamentsmertene er ikke like tydelige lengre, ikke har jeg særlig ømme pupper, kjenner det litt dersom jeg klemmer på dem, og kvalmen dro like kjapt som dem kom. Kun noen korte kvalmebøyer i løpet av en dag, av og til ingen..
I går holdt jeg på å gå meg selv på nervene, og min kjære spurte meg om ikke jeg ville bestille privat UL så jeg fikk roet meg.. Han syns det var vondt å se meg så engstelig. Så da gjorde jeg det. Skal på UL på tirsdag, sambo fikk ikke fri fra jobb, men min bestevenninne som er høygravid blir med meg :)

Leser om så mange SA og MA at jeg blir helt gal, ikke rart jeg har høy puls..

Måtte bare lufte tankene mine. Flere som er like vrak som meg?

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Jeg var akkurat som deg ved siste graviditet. Leste statistikk på MA/SA, skremmende foruminnlegg på nettet, hadde få graviditetsplager og ble helt tullerusk i hodet av det. At jeg fikk bekreftelse på det bankende hjertet ble utrolig viktig for meg, derfor var den beste investeringen i denne tiden doppleren jeg kjøpte. Da kunne jeg puste ut og nyte graviditeten de dagene jeg var ekstra bekymret.

Føler det akkurat som deg...burde egentlig holde meg unna forum denne perioden, men klarer ikke...blir mer og mer nervøs når en ny mister. Jeg mistet selv sist gang, så det er enda mer virkelig at det skal skje. Men noen opplever jo aldri å miste, så håper du er en av dem!:-)

Huff, skjønner hvordan du har det. Selv om du har lite symptomer, er nok alt i sin skjønneste orden. Hvor er det du sksl til privat ul?

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Så trist at du har det slik... Men fant ikke du hjertelyden med dopler for et par dager siden?? Håper det går bra med deg :)

Jeg har det veldig lik deg, og selvom jeg hørte hjertelyden senest igår er jeg nervevrak. Jeg mistet forrige gang og klarer ikke å slippe angsten... Håper du klarer å nyte graviditeten snart!
Ja, man burde absolutt holde seg unna internet når man er redd og heller lese en god bok...

Jeg forstår deg veldig godt! Mistet mine symptomer for en liten periode, men plutselig så kom de springende tilbake igjen. Føler jeg gjorde en liten "tabbe" med å melde meg inn her for tidlig. Er gravid med min første, så jeg ble kjempe glad når jeg fant ut av det. Kom inn hit, og har aldri vært så nervøs i mitt liv. Jeg er litt glad for at jeg vet litt mer om ting som kan skje, men jeg vil heller ikke unødvendig bekymre meg. Vi får trøste oss med det at hvis det skulle ha skjedd noe, så er det faktisk ingenting vi kunne ha gjort. Da var det noe som ikke var riktig med svangerskapet. Enn så lenge får vi ta det en dag av gangen. Det jeg vet i dag er at jeg fortsatt er gravid, og er sjeleglad for det! Og skal være det til det motsatte er bevist. Dere virker som herlige jenter alle sammen, og jeg krysser fingre for oss alle. Forhåpentligvis så er vi alle her til slutten <3

Men kan jeg spørre dere. Når er vi sikre for både ma og sa? Lest at noen tom mistet i uke 20?:/

Vet akkurat hvordan du har det! Føler det likedan. Har mista første gangen jeg var gravid, og frykter selvfølgelig det værste. Ekstra ille når jeg leser om andre som mister. Nesten sånn at jeg vurderer å kutte forumet ei stund. Klarer ikke å tenke normalt. Skal heldigvis på ul neste uke. Selv om jeg gruer meg.

Huff, skjønner hvordan du har det. Selv om du har lite symptomer, er nok alt i sin skjønneste orden. Hvor er det du sksl til privat ul?

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
Jeg skal til Sigrids ultra i Stavanger :-)

Så trist at du har det slik... Men fant ikke du hjertelyden med dopler for et par dager siden?? Håper det går bra med deg :)
Jo jeg gjorde det, men har ikke klart å finne den siden.. Og nå sitter jeg har og innbiller meg selv at det må ha vært en feil og at jeg umulig kan ha funnet den..
Huff, tungvindt

Jeg er også superengstelig. Er 10 uker nå og skal på tidlig ul om 2 uker. Lurer på om alt er som det skal der inne. Jeg har også fått svakere symptomer, men det hadde jeg sist og i uke 10. Morkaken (og navlestrengen) tar over jobben som det gule legemet har stått for og da har man mindre hormoner og hCG-nivået synker.

Håper virkelig det går som det skal for alle her inne!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Er som å lese om meg det der, er så utrolig engstelig! Jeg kan sikkert roe deg litt ned angående symptomer :)! I uke 8 forsvant plutselig symptomene mine, jeg var ikke trøtt lenger, ikke kvalm og de tidligere spente og ømme brystene mine var plutselig ikke ømme heller. Jeg ringte å bestile meg time til UL og fikk time etter 2 uker, bekymra meg hver eneste dag frem til ul, men der så jeg den lille med bankende hjerte, og den rørte seg til og med :)! Ikke google og les om de som har mistet, google heller "Mister ikke symptomer MA". For det står faktisk at mange ikke merker en MA, i og med at kroppen selv tror du er gravid, så symptomene fortsetter!

Husk at etter uke 9 er det 98% sjangse for at alt går bra! :)

Jeg er også forferdelig engstelig, mannen hakket verre!! Vi reiser på ferie om 1, 5 uke å hadde håpa på privat ul før den tid for å få bekrefta at alt er ok, men den gang ei :-(

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

"Godt" å se at det ikke bare er meg, selv om det er utrolig dumt at vi må være så engstelige, og leve i uvisshet. Det er egentlig den værste følelsen. Hadde jeg bare fått en bekreftelse på det ene eller det andre

"Godt" å se at det ikke bare er meg, selv om det er utrolig dumt at vi må være så engstelige, og leve i uvisshet. Det er egentlig den værste følelsen. Hadde jeg bare fått en bekreftelse på det ene eller det andre

HELT enig! Det verste jeg vet er å leve i uvisshet. Bedre med et konkret svar, så man har noe å forholde seg til!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

fikk beskjed med nr to da jeg var på ul i uke 8, at hadde du sett hjerte slå var du like sikker som om du hadde gått over uke 12! bare som eit lite tips

Back
Topp