Engstelig og redd

snart3gull2015

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg er gravid for 4.gang, har to friske og fine jenter. I februar hadde jeg en MA som ikke ble oppdaget før i uke 14+6. Nå synes jeg at magen min er veldig liten til at jeg har kommet såpass langt i svangerskapet (termin 30.03.), og blir derfor så redd for at noe skal være galt med den lille i magen. Jeg var hos legen i dag og fikk se masse aktivitet (hun har ul-apparat), men hun fikk ikke til å ta mål av fosteret. Jeg skal på oul 2.nov, men forstår ikke hvordan jeg skal holde ut frem til da.. Huff, dette ble langt, og jeg vet jo at ingen kan gi meg svar. Bare godt å få luftet tankene..

Jeg skjønner at du er redd og bekymret. Sånne opplevelser som du har hatt, setter en støkk i oss. Det positive her er jo at du har fått konstatert at det er liv og det er ikke SÅ vanlig at man mister såpass sent som nå heldigvis :Heartred. Når du fikk konstatert MA så kan det hende at det hadde vært dødt der lenge. Jeg hadde feks en BO som ble oppdaget i ca uke 9, men der hadde utvilkingen stoppet en god stund før det, bare at kroppen ikke hadde støtt det ut.

Vi blir også mye mer følsomme de fleste av oss under graviditeten, så alle følelser blir forsterket, også bekymringer. Aborter rammer mange av oss i store deler av den negative delen av følelsesregisteret og det blir lett å se DEN fremfor alt annet tror jeg. Forsøk å tenke positivt, og husk på at sjansen for at det skal gå galt nå er veldig liten. Ikke kjenn for mye på de fæle følelsene, se om du kan finne de gode tankene frem eller forsøk å aktivisere deg selv med en god bok eller film når du ikke er opptatt med familien.

Jeg hadde også ganske liten mage ei god stund, men poff sa det så var det som å skifte fra julekjole til nissekostyme!
2. november er ikke så veldig langt unna og tenk nå vet du at det er liv og røre i magen din :Heartbigred

De beste ønsker til deg :flower

Tusen takk for støttende ord, Gledeståre! Jeg ringte i desperasjon til en privat klinikk nå nettopp, og fikk utrolig nok time i kveld kl.19.10. Så da får jeg forhåpentligvis roet meg ned:)

Jeg fikk plutselig mage for en ukes tid siden, har ikke vist særlig før det, og jeg har termin den 10 :-) er det aktivitet på ul er vell alt bra vil jeg tro :-) lykke til <3

Da har jeg vært på ul, og alt står bare bra til i magen:):) H*n var sjenert og ville ikke vise frem om det er gutt eller jente, men det var forsåvidt underordnet akkurat i dag;)

Så bra! Håper du har fått litt ro nå. Jeg har vært helt lik, det vil si veldig engstelig etter en sa. Og det har ikke vært noe annet som har hjulpet for meg, enn å få tatt en ul. Og da roer man seg heldigvis. Håper du nå kan senke skuldrene frem til starten av november :happy:

Da har jeg vært på ul, og alt står bare bra til i magen:):) H*n var sjenert og ville ikke vise frem om det er gutt eller jente, men det var forsåvidt underordnet akkurat i dag;)

Så godt å høre at du fikk bekreftelse på sprell levende bebis :happy:! Sikkert en lettelse å få de største bekymringene bort sånn at man kan kose seg litt mer?! Viktig med den bekreftelsen man får på ul, særlig når man har opplevd abort:Heartred

Back
Topp