Hei alle flotte folk. Jeg er gravid for aller første gang og kjenner jeg er ganske engstelig. Jeg har lest mye rundt her i forumene og ellers på nett. Når jeg leser her kjenner jeg at jeg blir veldig redd for SA og MA. Er idag 5+5, vi har vært så «dumme» og sagt det til nærmeste familie og aller nærmeste venner allerede Jeg er 25 år og har vel egentlig vært litt naiv når det kommer til tanken på at det plutselig kan skje noe.. Har dere noen gode råd? Er det flere her som er førstegangsgravid uten å ha hatt utfordringer med å bli gravid? Føler jeg er litt usensitiv nå, og blir litt redd for å «tråkke på noens tær» men håper at det er rom for dette også

Prøv å slapp av så godt du kan og hold deg borte fra de triste trådene er mitt tips
), og da det ikke gikk veien slik vi trodde var det egentlig veldig fint å ha et lite nettverk rundt oss som visste om situasjonen og kunne være støttende. Da føltes sorgen mindre «alene», og vi møtte forståelse for hvorfor humøret ikke var på topp visse dager.
Det med at man liksom ikke KAN si det før 12 uker er bare vås. Om man ikke ØNSKER å si det før 12 uker så er det noe man velger, men denne mom- shaminga rundt de som velger å fortelle tidlig er noe som har blitt skapt og er ikke en regel med hold I. Selvfølgelig er det de som ikke vil risikere å måtte dele en eventuell spontanabort, og det er selvfølgelig opp til dem, men jeg er en person som uansett hadde delt det og er glad i å ha folk rundt meg uansett situasjon. Jeg personlig trenger støtte om det ikke går bra også.
Men jeg er skikkelig engstelig nå, dette trengte jeg virkelig ikke nå!

Og, siden slimhinnene nå er såpass blodfylte og utfloden ofte øker, kan det se ut som om det blør mye mer enn det faktisk gjør. En bitteliten rift i slimhinnen kan se mer dramatisk ut enn det er. Alt er nok fint med spiren!