Engsngstønad når mor e ufør og far er selvstendig næringsdrivende

Mays’n

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på om far mister noen av sine rettigheter vist mor (ufør)søker om engangstønad? Jeg prøver å finne svar på nett men klarer ikke å bli helt klok på dette. Hvilke rettigheter har far, når mor tar ut denne engangsstønaden?

Jeg mener at jeg leste at far i utgangspunktet har separate opptjeningsmuligheter?

Jeg skal søke om engangstønad selv

Har ikke erfaring men mener å ha lest at hvis du tar engangsstønad er det kun det, tror ikke far får permisjonsordningen slik som en får hvis en ikke tar engangsstønad. Prøv "chat" funksjonen til NAV :)

Om du har uføretrygd så mister ikke far noe opptjent rett til foreldrepermisjon, når du velger engangsstønad. Står veldig klart på nav sine sider

Screenshot_20210906-231538_Samsung Internet.jpg
Fra 2019, men eneste som har endret seg er at engangsstønaden har økt til 90.000

Jeg lurer på om far mister noen av sine rettigheter vist mor (ufør)søker om engangstønad? Jeg prøver å finne svar på nett men klarer ikke å bli helt klok på dette. Hvilke rettigheter har far, når mor tar ut denne engangsstønaden?

Når du er uføre mister ikke far noen rettigheter : )

Du får engangsstønad og far får 15 uker 100% eller 19 uker 80% uten krav til aktivitet hos deg : )

Back
Topp