Engelske/Amerikanske navn

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Noen som har barn med engelsk uttalende navn? Som Hailey, Ivy og Jackson?

Får dere kommentarer på navna?
 
Fått noen kommentarer fra eldre, men nesten utelukkende gode kommentarer på våre navn <3

Hayden, Kimberly og Jack (amerikanske navn). Vi vurderte Hailey først til Hayden, og jeg ønsket at sønnen min skulle hete Jackson (og «kalle navn» eller noe med Jack, men det fikk jeg ikke av faren hans :p). Men jeg kaller noen ganger Jack for Jackson når jeg roper på han: «Jackson miiiiin?» som et kosenavn siden jeg ikke fikk det gjennom :p han svarer alltid når jeg sier det. <3

Datteren til en venninne, heter Ivi. Hun også har fått masse gode kommentarer på navnet :D
 
Sønnen min har et amerikansk navn.. Får egentlig ikke noen negative tilbakemeldinger, men fått spørsmål om pappaen er utenlandsk da;p men vi er nok norske begge to :)
 
Fått noen kommentarer fra eldre, men nesten utelukkende gode kommentarer på våre navn <3

Hayden, Kimberly og Jack (amerikanske navn). Vi vurderte Hailey først til Hayden, og jeg ønsket at sønnen min skulle hete Jackson (og «kalle navn» eller noe med Jack, men det fikk jeg ikke av faren hans :p). Men jeg kaller noen ganger Jack for Jackson når jeg roper på han: «Jackson miiiiin?» som et kosenavn siden jeg ikke fikk det gjennom :p han svarer alltid når jeg sier det. <3

Datteren til en venninne, heter Ivi. Hun også har fått masse gode kommentarer på navnet :D

Åå husker når dere valgte navnet til tvillingene, men visste ikke at storebror også har amerikansk navn :D
Syns de er kjempefine alle sammen. Jeg liker Ivy kjempe godt, men med den skrivemåten jeg skrev nå, har sett både Ivi og Aivi og det blir ikke helt det samme for meg :p
 
Åå husker når dere valgte navnet til tvillingene, men visste ikke at storebror også har amerikansk navn :D
Syns de er kjempefine alle sammen. Jeg liker Ivy kjempe godt, men med den skrivemåten jeg skrev nå, har sett både Ivi og Aivi og det blir ikke helt det samme for meg :p
Helt enig med deg! Liker også skrive måten Ivy best :D
 
Nabogutta heter James og Max, min heter Arian :) Liker sjeldne navn. Vi må ofte gjenta navnet et par ganger bare :)
 
Jeg valgte navn som er omtrentlig lik uttale på norsk og engelsk. :p Alba, Agnes, og Astor. Kjekt med passe internasjonale navn! Vi har også et ikke-norsk etternavn, så hadde blitt feil med Veslemøy, Åse og Øystein. (men liker navnene altså!, de bare passer ikke).
 
Har australsk navn på datteren min, får mange kommentarer, som regel positive. Uttales på samme måte på norsk og engelsk. :)
 
Jeg har en Aiden.

Faren er fra Irland da, så han er exused :) Elsker internasjonale navn.

Har helst fått positive kommentarer. De fleste som misliker det har vel vett til å la være å si noe :hilarious:
 
Hvor en av foreldrene er engelsktalende skjønner jeg greia :)

Hver sin lyst, men jeg er nok en av de som synes det blir litt rart å kalle opp barna med pur engelske navn (som ikke kan uttales på norsk)
 
Back
Topp