Engelsk/Norske babynavn

Emmiloü

Andre møte med forumet
For meg har det alltid vært viktig at lillegull skal få et navn som er spesielt, ikke nødvendigvis sjeldent - men gitt med mening bak. Ikke nok med det, men jeg ønsker også at navnet skal kunne uttales (nogenlunde) både på norsk og engelsk (merk: ikke et krav men ett ønske!).

Så jeg er spent på å høre om noen av dere har noen innspill, her er listen over navn jeg hittil har satt på listen, rekkefølge har ingenting å si.

Jentenavn
Aurora
Emma
Sofia
Olivia
Linnea
Tirill
Jenny

Guttenavn
Adrian / Arian
Marco / Marcus
Isac
 
For meg har det alltid vært viktig at lillegull skal få et navn som er spesielt, ikke nødvendigvis sjeldent - men gitt med mening bak. Ikke nok med det, men jeg ønsker også at navnet skal kunne uttales (nogenlunde) både på norsk og engelsk (merk: ikke et krav men ett ønske!).

Så jeg er spent på å høre om noen av dere har noen innspill, her er listen over navn jeg hittil har satt på listen, rekkefølge har ingenting å si.

Jentenavn
Aurora
Emma
Sofia
Olivia
Linnea
Tirill
Jenny

Guttenavn
Adrian / Arian
Marco / Marcus
Isac


Med unntak av "Linnea," og "Tiril," tenker jeg at alle navnene lett kan uttales "riktig" på engelsk også.
"Linnea" vil nok fort uttales som "linear" uten -r, og "Tiril" blir nok også vanskelig.

Det er mange andre navn som funker godt også, så mulighetene er jo mange. :)

Jeg anbefaler å vente med å spikre navnet til babyen er født, for da er det lettere å se hva h*n heter. ;)
 
Vi ønsket noenlunde det samme, men da i tillegg et navn som var lite brukt, og som vi likte lyden av. Endte opp med Othea :) Og jaggu kledde ho det og.
 
Kayla (blir ofte uttalt som Kyla og ikke Keyla) Men synes Emilie / Emily er jo veeeldig fint !!
 
Last edited:
Min lille jente heter Alvinea, det er kanskje ikke så lett å uttale på engelsk, men er et sjeldent og spesielt navn
 
Back
Topp