Engelsk muntlig som privatist

Violett

Forelsket i forumet
Hei, jeg skal imorgen ha engelsk muntlig eksamen, som privatist.

Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer
har noen noe tips ?

Nå er det lenge siden jeg tok det da, men gå gjennom pensumboken du skal ha lest, og tenk litt på grove trekk ved den, og hva du evt kan sammenlikne med og trekke paralleller til.

Gå gjennom hva du føler deg sikker på og les litt ekstra gjennom detaljer du kanskje er usikker på.

Så når du trekker tema i morgen, så ikke stress gjennom, men gå grundig til verks og les gjennom tema nøye og tenk litt på hvilke spm du kan få, og hva du vil svare hvis de spør deg de spm.

Så huske å trekke pusten og snakke rolig og tydelig.
Husk å høre nøye på spm, og om det er noe du ikke helt skjønner så be dem heller stille spm på nytt enn å bare svare det du tror de er på jakt etter.

Masse lykke til! [:)]

jeg hadde eng. muntlig i mai i år... fikk en halvtime(ca) med forberedelser hvor jeg fik høre på et opptak og ta notater fra det. skulle fortelle om det jeg hadde hørt til sensorene. så le jeg stilt et spørsmål fra pensum boken og til slutt skulle jeg fortelle om boken/ skuespillet jeg hadde lest=) gikk veldig fint... bare slapp av og ta pauser i snakkingen hvis du føler du trenger det![:)] Lykke til!

Man har jo en pensumliste å gå ut ifra :)
Viktig å kunne godt de tingene du har på pensumlisten.

På eksamen hørte jeg først alene på en kasett (ukjent tekst)... som ble brukt i den muntlige eksamen.
Også måtte jeg snakke om en kjent tekst etterpå.

ok takk takk[:)]

Back
Topp