Engasjerer mannen seg i graviditeten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
Tja.... Litt opp og ned egentlig. Vi har gått ifra hverandre iløpet av svangerskapet, men han har til tider likevel vert mer engasjert i dette svangerskapet enn i svangerskapet til storesøster.

Vi er heldigvis gode venner og samarbeider godt!

Til en viss grad, skulle ønske han var litt mer interessant i å hente informasjon om svangerskap og fødsel. Nå har han jo vært med på det en gang før men det var nå ikke mye han satt seg inn i da heller. Men for all del; han er en engasjert pappa og det er viktigst'

Ja vil si han er engasjert, mer enn jeg kanskje så for meg, men skulle ønske han var litt mer ivrig på å lese seg opp litt. Han er av den typen som tar ting som de kommer og "alt ordner seg".
Jeg sendte en link til han med en video av hvordan man bader babyen, og syns selv jeg lærte mange fine triks. Han så på i to min (den varte i tolv eller noe), så spurte jeg hvorfor han ikke så på hele- og da fikk jeg som svar at han kom jo til å lære det når vi var på sykehuset så det var ikke noe stress :P haha!
Men han har stilt opp på mye og snakker mer om fremtiden enn hva han ellers ville ha gjort :)

Tja... Kan ikke si det egentlig....han har vel enda ikke sunket inn føler jeg... Går vel opp for han når han står der med lille i armene...:P

Er vel ikkje den som er mest engasjert! Var med oul, elles har han ikkje hatt noke behov for å delta! Men er no heldigvis flink å ta med seg guten vår ut å jobbe! Men kunne fint ha vist meir interesse! Blir siste mann i magen! So blir spennande å sjå etterpå! Han liker nok best når dei beg å bli litt større!

Jeg synes mannen har vært kjempeflink. Skulle selvfølgelig ønske at han kanskje engasjerte seg litt mer enkelte ganger, men samtidig er det jo forståelig at det ikke er like lett for mannen å hoppe av glede over hvert spark og hver milepæl gjennom svangerskapet, når han ikke kjenner noe av dette på kroppen sin på samme måte som det jeg gjør. Men merker at han gleder seg veldig, og han har vært ivrig på å handle inn utstyr vi trenger og pusset opp barnerom :-)
Men jeg tror fortsatt han kanskje får seg en liten A-ha opplevelse når han plutselig står med den lille i armene ;-) tror han kommer til å bli en fantastisk pappa ♡ ☆

Skulle nok ønske meg litt mer engasjement. Han har knapt interessert seg for navn, og har i alle fall ikke lest noe litteratur. Men innimellom tar han seg en liten prat med henne i magen, og det synes jeg er veldig koselig. Vi har et barn fra før, så vet med sikkerhet at han er verdens beste pappa, når babyen bare har kommet.

Lite engasjert her og, men e flink med jentungen ;)
Kunne ønska me vertfall hadde komt fram t et navn ette kvart...

Hvor engasjert han har vært ift å lete opp informasjon og sånn vet jeg ikke, men han har vært med på hver eneste kontroll hos JM og ultralyd helt fram til for en mnd siden når han begynte i ny jobb, har handla masse klær og utstyr, koser på magen og snakker litt med kompisen der inne :) Gleder seg veldig og forteller ivrig til dem som hører på om hva som har skjedd på kontroller og hvordan formen min er siden sist. Har klare meninger om utstyr, farger osv :p
Men litt manglende forståelse for at fruen har blitt tyngere og litt mer lik en hvalross enn mitt vanlige sprudlende jeg :p
Men javnt over er han vel en typisk mann, men sier han gleder seg til han kommer ut og kan gi meg litt fred fra guttungen OG at han kommer til å bli tidenes bleieskifter xD

Jeg prøvde å ikke ha altfor store forventninger til han med tanke på engasjement ift babyen i magen, utvikling og de små/store milepælene i graviditeten osv. Og han har vært veldig ærlig på at det har vært vanskelig for han å forholde seg til det som skjer inne i magen min. Og når han er så ærlig og åpen om det, så må jeg jo prøve å ha forståelse for han også. Han var ikke med på noen kontroller til å begynne med, men jeg merker en helt annen interesse nå som det nærmer seg! :) Tror han lettere ser at det faktisk ER en liten i magen og det er lettere å forholde seg til det nå. Han snakker en del om fødselen og har mange spørsmål om mine forventninger til han, hva jeg vil at han skal gjøre, passe på, si osv. Og ikke minst om barseltiden. Det er han veldig opptatt av. Om han ikke har vært så rivende engasjert i selve graviditeten, så merker jeg en helt annen interesse for fremtiden og han planlegger ting på en helt annen måte enn før. Og en ting han har vært eksepsjonelt flink til, så er det å få meg til å føle meg vel i den nye kroppen min :) Jeg hører ofte at han elsker meg, at han elsker at jeg er gravid og at jeg er fin og sexy ;) og jeg tror faktisk at han mener det, selv om jeg til tider føler meg som en hval!!! Jeg tror hans jobb og oppgave har vært å passe på meg, få meg til å føle meg vel, gi meg hvile og ro, lager middag og niste til meg sånn at jeg best kan gro barnet vårt :) Og da synes jeg han har gjort en god jobb jeg :)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Tjaa litt? Mer nå som det nærmer seg kanskje. Om ikke i graviditeten, så iallefall i det at vi snart blir en til i huset :)

-Fra appen-

Han har vært veldig engasjert og gleder seg sinnsykt masse!! Snakker om hvor spennende dette er og hvor mye han gleder seg til å møte den lille :) :Heartred

I beg glemte han litt av at dette var mitt første barn, særlig når jeg var litt nervevrak :P men vi snakket om det, og han skjerpet seg :)

Han er så flink den mannen :Heartred

Når jeg spurte om han ville være med til jordmor neste uke så sa han faktisk ja. Han var med første gang, og tror han syntes det var litt kjedelig :P Så han ble ikke med flere ganger. Overrasket meg at han ville, men det er vel naturlig å snakke om fødselen, jeg er jo 38+1 når vi skal til henne neste gang :)

-Fra appen-

Når jeg spurte om han ville være med til jordmor neste uke så sa han faktisk ja. Han var med første gang, og tror han syntes det var litt kjedelig :P Så han ble ikke med flere ganger. Overrasket meg at han ville, men det er vel naturlig å snakke om fødselen, jeg er jo 38+1 når vi skal til henne neste gang :)

-Fra appen-
Sukk! Om bare min ville være med en liten gang til jordmor! Prøvde å snakke med han om fødselen i går. Resultat, han syns ikke det er noe gøy å snakke om det og at det er skummelt , og vi har jo gjort det en gang før.. Tror han kunne ha godt av å snakke om sine følelser rundt det med en tredjepart også..

Sukk! Om bare min ville være med en liten gang til jordmor! Prøvde å snakke med han om fødselen i går. Resultat, han syns ikke det er noe gøy å snakke om det og at det er skummelt , og vi har jo gjort det en gang før.. Tror han kunne ha godt av å snakke om sine følelser rundt det med en tredjepart også..
Helt klart! Høres ut som om det kunne være lurt!

-Fra appen-

Synes han er flink :) vært med på 3 ultralyder og 1 ctg, 2 jordmortimer og 1 legetime. Har vært med å handlet stort sett alt, og sier selv det er koselig å handle til gutten sin, alt fra koseklut og stellematte til Pysj og skikkelig ull-luer som han handlet i dag når vi var på "siste rest" runde siden jeg er 38+4 nå. Ikke trent siden januar stakkar fordi han vil ikke at jeg skal sitte alene dag ut og dag inn (går på krykker OL og får ikle trent). Ryddig hjemme har han alltid vært. Eneste jeg kan utsette på er lite fysisk støtte og "trøst" eller dulling når jeg har vært skikkelig dårlig i mange mnd, og denne nærheten er viktig for meg. MEN man kan ikke få i pose og sekk :)

Fint lite her egentlig, men det var forventet, siden han har vært minimalt interessert under de andre to svangerskapene også. Hender han legger hånda på magen for å kjenne om hun sparker, men det er omtrent det eneste han gjør. Leser ingenting, har ikke handlet inn noe, spør aldri hvordan jeg har det, ikke interessert i å være med på kontroller osv... Regner med han blir mer engasjert når babyen er her :) Har i alle fall blitt det med de andre to.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei er ikke mye det nei.
Men er nokk mest fordi han har vært igennom dette en gang + at han ikke helt forstår det og synes det er litt skummelt eller noe :P

Back
Topp