• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Engasjerer mannen seg i graviditeten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Hvordan føler dere at mannen har vært under graviditeten?

Han er ikke kjempeengasjert, men han er en pappa som er 100 % tilstede og oppmerksom når barnet kommer. Det betyr mye mer for meg :) (Nå er ikke jeg den som prater og gjør veldig mye ut av at jeg er gravid heller da)

Ja han koser og snakker med magen. Vi gjør også mesteparten av handlingen sammen og. :) og han gjør mest gjemme så jeg får hvilt

Han er ikke så engasjert i detaljer som meg, men har vært med på mye handling. Og han snakker med lille minst en gang om dagen. :) Og så er han den som gjør mesteparten av husarbeidet for tiden. :)

Nei jeg vil ikke si han er så engasjert slikt sett, magen får litt kos og litt snakk innimellom, men er ikke sånn at han spør meg om aktivitet, snakker mye om han osv. Men han er veldig flink i å engasjere seg på andre måter :D Han tar tunge tak og løft, gjør ekstra mye slik at jeg slipper. Tar med ungene ut, står opp med dem, engasjerer seg i utstyr vi skal ha og slike ting(hvis det koster litt og det finnes forbrukstester, så har han lest dem). Så selvom han ikke er helt følelsmessig involvert i babyen på samme måte som jeg er, så vet jeg at det endrer seg i det øyeblikket han får han i armene sine :)

Han er engasjert på den måten at han lurer på hvordan det går om jeg kjenner liv, snakker om babyen, stryker på magen, leser litt på nett, snakker med andre om babyen. Bestiller babypakker. Ringer etter kontroller for å høre hvordan det gikk og om babyen og meg har det bra. Liker og høre hjertelyden med dopleren.
Men handlingen tar jeg meg av. Vi snakker sammen om hva vi trenger/skal ha men jeg har alltid siste ord :p
Vet av erfaring at når babyen kommer er han mega engasjert. Er jo begrenset hvor mye delaktig mennene kan være i svangerskapet.
Han var veldig engasjert med vår første, litt mindre med nr 2, og litt mer nå med nr 3.
Spurte han igår om han gledet seg til babyen kom og det gjør han absolutt. Men som meg er vi jo spent på hvordan det blor med 5 barn.

Han gleder seg, men det er ikke så mye mer enn det. Vet at han er verdens beste pappa til guttene sine, så er ikke bekymret for hvordan det blir når lille kommer. Men jeg savner at han er litt mer med nå, han er ikke noe interessert i magen, bevegelse osv, og mener jeg skal ta meg av alt av innkjøp osv..

Synes han er veldig engasjert. Han liker å stryke på magen og kjenne at hun beveger på seg, også pleier han å snakke og synge til magen :) Vi prater mye om babyen sammen også pleier vi å lese uke til uke i svangerskapsboka sammen. Han er med til jordmor på kontroller og til noen ekstra samtaler på helsestasjonen siden vi får litt tettere oppfølging. Også er han veldig glad for at vi skal på en ekstra ultralyd i uke 32, det gleder han seg veldig til.
Når det kommer til husarbeid gjør jeg det meste siden han jobber mye og jeg er hjemmeværende. Men når han er hjemme er han veldig flink til å hjelpe.
Han er også blitt veldig opptatt av at vi skal nyte tiden sammen bare vi to før babyen kommer og kose oss mest mulig. Det liker jeg. Også sier han hele tiden hvor mye han gleder seg til babyen kommer :)

Han er kanskje ikke like engasjert som meg når det kommer til babyutstyr, men det gjør ingenting :) Men så har han aldri vært noe begeistret for å gå rundt i butikker heller. Det er liksom bare sånn at han går rett inn, finner det han skal ha, betaler og rett ut. De gangene han har vært med for å kjøpe ting til babyen har han prøvd å engasjere seg litt for min skyld siden jeg er super engasjert og bare mååå se på alt :p

Er veldig fornøyd. Jeg er heldig som har en så fantastisk samboer og jeg vet han kommer til å bli en kjempe flink pappa til jenta vår.

Last edited:
Han gleder seg veldig til å bli pappa, synes det er kjempestas med spark fra babyen i magen og sier han er veldig glad i henne allerede. Han har alltid gjort mest av husarbeid, men nå gjør han ekstra mye. Og bærer alt, skrur alt osv. <3 I tillegg er han veldig omsorgsfull og snill :)

Men når det gjelder babyutstyr er han ikke særlig interessert, for å si det mildt. Jeg synes det er gøy å se på babyutstyrnettbutikker og vanlige butikker,viser han ting og interessen varierer, stort sett sier han at jeg kan bestemme siden jeg er den som bryr meg mest. Men han var med å bestemme farge på barnevogna da ;) Og han kommer jo til å sette sammen sprinkelseng og stellebord osv.

Jeg vet at han kommer til å bli verdens beste pappa, han er stabil og trygg, konsekvent og morsom. Akkurat som meg kan han være leken og barnslig, men han kan absolutt være streng når det gjelder. Veldig strukturert og opptatt av rutiner, og han liker å stå tidlig opp. Vi har allerede "avtalt" at han skal stå opp tidlig med barna og se på tegnefilmer mens jeg sover litt lenger (halvveis på tull, men ser for meg et det fort kan blo sånn). Han gleder seg til å trille barnevogn, bære i bæresele og å ha pappaperm :) <3 og til å ta med dattera på tur i skogen (til fots eller på sykkel).

Han har drukket alkohol totalt tre-fire ganger mens jeg har vært gravid, to av dem hos mora mi (som alltid serverer vin). Han er hjemme med meg i helgene, er bare med kompiser av og til på ettermiddagene etter jobb. Men sånn har det alltid vært, prioriterer meg :) Nå som jeg er så slapp og nesten ikke orker å gå ut og treffe venner setter jeg ekstra pris på det! Han sitter jo mye og jobber, eller styrer med sine ting, men det er jammen fint å ha han i nærheten! Også drar han seinere til jobb så vi kan ta følge :)

Er så glad, føler at jeg har funnet verdens beste mann å få barn med, og jeg kjenner han veldig godt etter å ha vært sammen i over ni år :D

Ikke kjempe engasjert i magen, men passer på meg som en hauk får jo ikke lov å gjøre så mye, spør etter kontroller og forteller han gleder seg. Så jeg er mer enn fornøyd med min kjære;)

Han har kysset magen, sagt "pappa er her" og sånt en gang.. Kunne ønske han gjorde det mer/oftere!

Så nei...

Ikke kjempe engasjert i magen, men passer på meg som en hauk får jo ikke lov å gjøre så mye

Er likt her. Han passer mer på hva jeg gjør og spiser enn hva jeg selv gidder :p
Han engasjerer seg lite for innkjøp, men når noe er litt mer i han interessefelt så er han veldig engasjert! Han snakker mer naturlig til magen enn jeg klarer, og passer på å kose litt med den hver dag :)
Jeg oppfatter vel at han er mer interessert i min tilstand enn i småens foreløpig, men dette henger nok sammen med at det er lite han kan gjøre for småen før han er kommet ut. Gleder meg veldig til å se hvordan han takler papparollen :)
Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app

Han er engasjert på den måten at han lurer på hvordan det går om jeg kjenner liv, snakker om babyen, stryker på magen, leser litt på nett, snakker med andre om babyen. Bestiller babypakker. Ringer etter kontroller for å høre hvordan det gikk og om babyen og meg har det bra. Liker og høre hjertelyden med dopleren.
Men handlingen tar jeg meg av. Vi snakker sammen om hva vi trenger/skal ha men jeg har alltid siste ord :p
Vet av erfaring at når babyen kommer er han mega engasjert. Er jo begrenset hvor mye delaktig mennene kan være i svangerskapet.
Han var veldig engasjert med vår første, litt mindre med nr 2, og litt mer nå med nr 3.
Spurte han igår om han gledet seg til babyen kom og det gjør han absolutt. Men som meg er vi jo spent på hvordan det blor med 5 barn.
Oi han hørtes jo super engasjert ut:D koselig:)

Tjash.... Ikke så veldig synlig, men vet han tenker mye på det og tenker framover. Har jo vært gjennom det før og han husker mer av graviditeten og fødselen enn det jeg gjør :p

Han er ikke kjempeengasjert, men han er en pappa som er 100 % tilstede og oppmerksom når barnet kommer. Det betyr mye mer for meg :) (Nå er ikke jeg den som prater og gjør veldig mye ut av at jeg er gravid heller da)

Likt her og ;-)

Han er med å handler, bremser ikke innkjøpet for å si det sånn. Han elsker å snakke til magen og fange spark. Han snakker mye om hvor mye han gleder seg og hvor glad han er for at lille mann er hans :P han spør ofte om han er "våken" så han kan kjenne spark. Han prøver å sette seg inn i ting når jeg snakker om det. Han går med til lege og jordmor når han har mulighet.
Han gir massasje etter beste evne før jeg skal sove, å det er veldig god hjelp. Går å legger seg på sofan vis jeg sliter med å finne god stilling i senga, så jeg skal få bedre plass.

Så han er engasjert og jeg syns han er god støtte ❤️

Veldig lite engasjert. Var det sist å. Men det forandrer seg når ungen blir født :) Er med på UL og med å handler de store tinga osv da. Og vet jo at han gleder seg, men han viser generelt lite følelser og syns nok det er vanskelig å forholde seg til det så lenge den lille er i magen.

Nja.. Er med på kontrollene men vil ikke si at han er så veldig engasjert ellers.

Back
Topp