Engangstønad

August baby16

Blir kjent med forumet
hvor lang tid tok det fra dere søkte om engangstønad til de var inne på kontoen?
Her står det at det er 6 ukers behandlingstid, men tar det så lang tid eller går det fortere?
Lest om mange som har fått de etter noen dager - 1 uke.
Problemet er at jeg har termin i august og skal kjøpe en ny vogn og den er det 4 ukers "ventetid på" nå i mai og fra og med juni er det opptil 8 ukers "ventetid" og da er ikke vogna i hus før etter jeg har termin.. ☹️

hvor lang tid tok det fra dere søkte om engangstønad til de var inne på kontoen?
Her står det at det er 6 ukers behandlingstid, men tar det så lang tid eller går det fortere?
Lest om mange som har fått de etter noen dager - 1 uke.
Problemet er at jeg har termin i august og skal kjøpe en ny vogn og den er det 4 ukers "ventetid på" nå i mai og fra og med juni er det opptil 8 ukers "ventetid" og da er ikke vogna i hus før etter jeg har termin.. ☹️

Eg pratet med nav i går og dem sa det tar bare noen dager. Max en ukes tid så er pengene på konto :)

Da jeg søkte i 2014 tok det fem dager fra jeg leverte søknad til pengene var på konto. I 2015 tok det 9 dager (behandlingstiden som stod på NAVs sider da var 4 uker).
Hvor lang tid det tar varierer fra fylke til fylke. Viktig å huske at den behandlingstiden som står er "forventet behandlingstid", men at det kan gå raskere:)
I 2006 og 2009 tok det to uker fra levert søknad til pengene kom inn på konto.

Fikk det tre dager etter at jeg søkte i november. Søker du elektronisk så går det mye fortere. Men ta det med ro med vognen. Vi fikk samme beskjed. Kjøpte den i mai og fikk den i begynnelsen av juli. Hadde termin 1 august og hu ble født 16 juli. Så fikk den før hu ble født selv om kom tidligere. De tok hensyn til termin ang hvem som fikk vogn først der jeg kjøpte den.

Varierer fra Nav kontor til kontor

Okei, tusen takk for svar alle sammen
Leverte søknaden min idag så håper de kommer til uken. Men tar kanskje litt lenger tid nå siden det er 17 mai og slikt eller er det det samme? Får man noe brev om at søknaden er godkjent eller får man pengene rett på konto? Aldri søkt før så er helt nytt for meg

Okei, tusen takk for svar alle sammen
Leverte søknaden min idag så håper de kommer til uken. Men tar kanskje litt lenger tid nå siden det er 17 mai og slikt eller er det det samme? Får man noe brev om at søknaden er godkjent eller får man pengene rett på konto? Aldri søkt før så er helt nytt for meg
Du får pengene rett inn på konto, også får du vedtak i posten. Vedtaket får du som regel etter at pengene er kommet inn på konto. Tror du kan følge saken din på nav.no under "Ditt nav":)

Noen som vet om engangsstønaden kan bli utbetalt pr måned? Eller får man alt med en gang etter man har søkt?
Det heter engangsstønad fordi det er en stønad som betales ut kun èn gang. Så man får alt utbetalt med en gang. :)

Noen som har søkt nå nylig som kan si noe om behandlingstid? :)

Jeg søkte forrige torsdag og nav fikk søknaden igår, ringte dem nå for å høre hvor lang tid det tar ca og om det tar saksbehandlingstiden eller om det går fortere og hun sa at det kom til å ta 6 uker her siden det er det som var fristen til å være ferdig :/ men kunne hende de kom inn før og, så håper dem kommer inn nå snart! :)

Søkte elektronisk og fikk innvilget på 1 dag. Men da hadde jeg kranglet med nav i 13 uker på foreldrepenger fra før så de var vel bare glade for å bli kvitt meg :p

Back
Topp