Engangstønad hjelp!

*IdaMor*

Elsker forumet
Føler meg ganske dun som spør, men prøver likevel. På søknaden til engangstøndad står det at den kan bli tidligst utbetalt i uke 26. Så står det at man må ha en legeattest som viser termin. som da er dattert til ETTER uke 26.... så videre står det at man bør søke om engangstønad ca 6 uker før man forventer den utbetalt (altså i uke 26) Er det bare jeg som har missforstått noe eller? Får dette for meg ble bare surr :P
Noen som kan hjelpe?

Vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet. Men det stemmer at man ikke kan søke om foreldrepenger og engangsstønad før etter uke 26, fordi man må ha attest på at man er gravid og den må være fra etter uke 26 i svangerskapet.
Så er vel poenget at man bør søke ganske raskt for at det kan være kø på behandling av saken. Sånn at hvis du vil ha den så tidlig som mulig bør du søke når du har kommet til uke 26, og ikke vente lengre.

FMQ skrev:
Vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet. Men det stemmer at man ikke kan søke om foreldrepenger og engangsstønad før etter uke 26, fordi man må ha attest på at man er gravid og den må være fra etter uke 26 i svangerskapet.
Så er vel poenget at man bør søke ganske raskt for at det kan være kø på behandling av saken. Sånn at hvis du vil ha den så tidlig som mulig bør du søke når du har kommet til uke 26, og ikke vente lengre.

Tror du skjønte spørsmålet :P fikk i allefall svar på det jeg lurte på :) Takk skal du ha :)

Det  der med 6 uker før forventet utbetaling betyr vel helst at du ikke kan søke i uke 40 og forvente at den er på konto dagen etterpå. :)

dumidalia skrev:
Det  der med 6 uker før forventet utbetaling betyr vel helst at du ikke kan søke i uke 40 og forvente at den er på konto dagen etterpå. :)

Ahh sjønner :P Greit å få det inn med te-sje ;P

Oi, det minna meg på at jeg må få søkt om foreldrepenger :P

Back
Topp