Engangsstønaden..

mmicha2

Glad i forumet
Ble sendt i posten i går.. Noen andre som har sent/ mottatt engangsstønad enda? Lurer sånn på hvor lang tid det tar :)

<3 odine <3 27/10/11
Venter en prinsesse 11/09/13

Er det sånn man kan søke om forde om man er sammen med BF ?:)
Jeg har så lite peiling på disse greiene:P burde egentlig sette meg mer inn i det :P

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Ja det får man viss man ikke har rett på foreldrepenger. Selv har jeg rett på det men velger heller å få engangsstønad :)

<3 odine <3 27/10/11

Ja det får man viss man ikke har rett på foreldrepenger. Selv har jeg rett på det men velger heller å få engangsstønad :)

<3 odine <3 27/10/11

Ikke at jeg har noe med det og du trenger ikke svare, men hvorfor velger du engangsstønaden istedet? :)

For jeg trenger penger med en gang og då viste det seg at jeg bare fikk 6000 TIL SAMMEN i foreldrepenger.. 35 vs 6 :p

<3 odine <3 27/10/11

6000kr til sammen i foreldrepenger? Altså 500-600kr i mnd?

Jepp! Helt sykt.. Hvordan skal jeg liksom leve på det? Snakket med de på NAV og de sa jeg heller kunne velge engangsstønad men da blir det mer stress i forhold til far og permisjon osv.

<3 odine <3 27/10/11

Her skal det søkes om foreldrepenger, så blir ikke sendt noen søknad på engangsstønad.. Er jo ganske sykt da, at du bare får 6000kr .. Kriminelt spør du meg..

Når det gjelder de sidene om far, hva svarte du på der?.. Skal sende inn denne så snart som mulig, men aner ikke når far skal ha permisjon siden jeg går skole, og kan ikke hoppe inn midt i året. Er man nødt til å fylle ut de sidene når han har rett på foreldrepenger? Eller skal han sende egen søknad om foreldrepenger før hans permisjon starter? Er så sinnsykt forvirra -.-

Det lurer jeg på også... Han trenger jo ikke søke enda, skal den siden bare være tom da? Hehe

Ja, den kan stå tom...står det ikkje øverst på søknaden at denne siden skal fylles ut om far står som hovudsøker på første sida? Far søker seinast siste dag av morspermisjon/fellesperioden....så her søker ikkje samboer før til neste sommer....

Når det gjelder de sidene om far, hva svarte du på der?.. Skal sende inn denne så snart som mulig, men aner ikke når far skal ha permisjon siden jeg går skole, og kan ikke hoppe inn midt i året. Er man nødt til å fylle ut de sidene når han har rett på foreldrepenger? Eller skal han sende egen søknad om foreldrepenger før hans permisjon starter? Er så sinnsykt forvirra -.-

Om du skal ha engangsstønad så trenger du ikke fylle ut det på far for det har med foreldrepenger å gjøre. Men han må signere der på punkt (var det 10 eller 11?) det ser du selv på skjemaet.

<3 odine <3 27/10/11

Da var stønaden komt. Det gikk fort!

<3 odine <3 27/10/11

Ble sendt i posten i går.. Noen andre som har sent/ mottatt engangsstønad enda? Lurer sånn på hvor lang tid det tar :)

<3 odine <3 27/10/11

Oi kan man få det nå alt? Tenkte ikke jeg på.. Får hive meg rundt å søke.. Her skal sambo ta permisjonen for jeg har ikke rett på, men jeg har rett på engangsstønaden.. Håper det blir rett ivertfall.

Back
Topp