Engangsstønad

Latterfrosken

Forumet er livet
Leste at Pearl hadde fått det? Enda hun har mann? Hvordan går det ann da? Trodde ikke man fikk det hvis man hadde samboer jeg. Eller har jeg misforstått? Det er jo ren dårlig gjort hvis noen får og andre ikke.... Kan noen svare på det?

Alle har krav på den om du har mann eller ikke. Men det er noen som ikke har opparbeidet seg permisjonspenger og da får du den.

Ok.. det er mulig, syns det er så mye innvikla i det greine der, om hva man skal søke og ikke søke på. Men takk for svar!

Er enig me deg, trodde og det var sånn [;)]

Tror den ligger på 36000 nå. JEg har rett over 10000 før skatt (går hjemme) og vil få rundt 5500 i permisjonspenger nå. Du må høre med trygdekontore hva som vil lønne seg for deg. Jeg får litt mer i månden med å ta lønn men er ikke mye.

Får man ikke engangstønad uansett hvor mye penger man har tjent??
Det var sånn jeg skjønte det når jeg var inne på trygdeetaten og leste om det for en stund tilbake[;)]

man kan få engangsstønaden uansett, ja.. så sant en ikke får fødselspenger..
kan ikke få begge deler[;)]

man kan søke engangsstønad før uke 28, for man kan få den utbetalt når men vil etter fullgåtte 26 uker...

vil bare rette litt på deg.. etter uke 26 kan du få engangsstømaden for etter det regnes det som fødsel uansett... akkurat levert søknad på nummer to nå å det var det jeg fikk beskjed om!!!

Ang utbetaling 26/28 uke...Så tror jeg det er litt forskjell fra kommune til kommune, jeg får ikke pengene før 28 uker!
Summen på stønaden nå er 33.500...

Back
Topp