engangsstønad????????

emk23

Forelsket i forumet
hei jeg vet jeg er tidlig ute men når må man søke på en sånn engangstønad? og når skal man ha det?

ok takk for svar,gleder meg til og shoppe igjen. det er sååååååååå morro[:D]

fikk beskjed om at du kan søke fra uke 26 og da kommer pengene like etter

Er engangsstønad istedetfor permisjonspenger? Hvor mye er det?

tror det er 33000; jeg har ikke vert i jobb så jeg har ingen andre rettigheter der

en kan tidligast få utbetalt engangs stønad 14 veke før termin , va ivertfall det dej sa på trygdekontore her :)

Jeg fikk i uke 28.. Måtte bare ha med skjemaet fra legen jeg...

Fikk svar fra trygdeetaten for noen uker siden, da sa de uke 26...
rart at det er ulik praksis rundt omkring...
burde da gå an å være litt samkjørte..
spørs vel hvilke saksbehandler du får..noen er jo helt %&/(/&%¤¤¤% Ja, så det så [:D]

Jo takk, opplevede det samme i dag jeg..

Blei ganske så sure på de. Fikk beskjed om at vi ikke kunne søke før i uke 26, grunnen var at hvis jeg søkte før, blei det sett på som abort/ikke fødsel.. hæææ.. Tenkte jeg.
Tror ikke ho da visste hva hun snakka om.
Tror det er litt forskjell på trygdekontorene rundt omkring i landet.. Grrrrrrrr... Kan det ikke være likt da.
I tillegg så måtte jeg ha en attest fra legen, der det mått stå termin dato og ikke noe mer, men da jeg kom til tr.kontoret, der skulle det stå at jeg har passert uke 26. MÅTTE!!!! Veldig viktig, kan de ikke regne selv der, ut fra terminen?? Hmmm..Forbanna ja.. [:@]

Får de utbetalt i uke 28. Ble litt forvirring her pga at de sa uke 26, men fikk søknaden i retur pga en kunne ikke søke før uke 28. ble forbannet ettersom de hadde sagt uke 26, men da fikk jeg bare beskjed om at det var et hulrom der.. noen hadde fått i uke 26 før, men det var ikke sånt nå lengre.. søkte noen dager før uke 28 og fikk da pengene den dagen det var 12 uker igjen.. og de teller uke for uke tilbake fra den dagen du har termin.. plagsomt etter som det egentlig er lengre å vente.. heh..

åy , ej fekk utbetalt i veke 26... 14 veke før termin fe en det her...
dårli at det ikkje ska være likt på alle trygdekontor då!

Back
Topp