Engangsstønad

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Da ble det engangsstønad på meg!
Etter mye telefonsamtaler fram og tilbake til uføre og foreldrepenger så kom vi fram til at selvom jeg har opptjent rett til foreldrepenger så er det mer gunstig for meg å få engangsstønad. Og siden jeg er 100% ung uføre så har far rett på 10 uker pappaperm betalt og evt hvis jeg blir for dårlig til å klare meg aleine med baby så kan vi søke om forlenget pappaperm betalt :)
Da kommer jeg til å motta stønaden om/inntil 6 ukers tid :)
Deilig å få det overstått!

Får du uføretrygden i tillegg? Skal søke svangerskapspermisjon neste veke, men litt usikker på korleis eg skal søke. Dei på nav kontoret kunne ikkje hjelpe, så skal ringe nav på mandag.

Veldig godt at du har fått orden på det :D

Får du uføretrygden i tillegg? Skal søke svangerskapspermisjon neste veke, men litt usikker på korleis eg skal søke. Dei på nav kontoret kunne ikkje hjelpe, så skal ringe nav på mandag.

Veldig godt at du har fått orden på det :D
Ja den mente han. Så jeg får engangsstønaden utenom :)

Søkte på tirsdag og hadde allerede fått pengene på konto i går! :D deilig!

Kjempe lett å gjøre det elektronisk :)
Det er det som er som f... akkurat nå. Brikka mi har gått ut på dato så får ikke gjort noe elektronisk lengre. Håper den kommer fort og at legen kan sende det elektronisk. Han kunne ikke det sist men.

Det er det som er som f... akkurat nå. Brikka mi har gått ut på dato så får ikke gjort noe elektronisk lengre. Håper den kommer fort og at legen kan sende det elektronisk. Han kunne ikke det sist men.
Åååånei så irriterende! Håper det går fort! Ble nettshopping på meg i kveld :p fra yndlingsbutikken min i London, The little white company <3 gleder meg til pakken kommer i posten nå!! :D

Åååånei så irriterende! Håper det går fort! Ble nettshopping på meg i kveld :p fra yndlingsbutikken min i London, The little white company <3 gleder meg til pakken kommer i posten nå!! :D

Hva kjøpte du? Tror jeg har vært innom nettbutikken før men har ikke tenkt over at de selger ting til barn faktisk. Og det blir vel toll (om det er klær) og mva? Men de hadde veldig mye fint ser jeg. :happy:

Hva gjorde du med lege erklæringen når du sendte inn elektronisk? Glemmer å spørre hver gang jeg er hos legen men skal huske det imorgen så jeg endelig kan søke, haha.

Hva kjøpte du? Tror jeg har vært innom nettbutikken før men har ikke tenkt over at de selger ting til barn faktisk. Og det blir vel toll (om det er klær) og mva? Men de hadde veldig mye fint ser jeg. :happy:

Hva gjorde du med lege erklæringen når du sendte inn elektronisk? Glemmer å spørre hver gang jeg er hos legen men skal huske det imorgen så jeg endelig kan søke, haha.
Jeg kjøpte litt for masse kanskje :p 22 eller 23 ting :p pledd, tøfler, bamser og klær :D ja blir en del i toll, men dette har jeg ønsket meg sååå lenge og var et bedre alternativ enn å reise til London nå :p
Jeg hadde ikke legeerklæring. Fikk beskjed om at det funket fint å ta et bilde av lappen jeg fikk av jordmor med terminbekreftelse og sende det ved elektronisk:) og funket helt fint det :)

Back
Topp