Engangsstønad!?

• Trådstarter Trådstarter mrspurple
  • Opprettet Opprettet
M

mrspurple

Guest
Er det noen her som har søkt om det og vet ca hvor lang tid det tar før pengene er på konto etter man har søkt? er det sånn at man skal ha dem ihvertfall 6 uker før fødselen? 
Venter i spenning så jeg kan gå på baby shopping :D

Her søkte jeg for 14 dager siden, å har enda ikke hørt noe. å jeg ringte etter ei uke å han jeg snakka med sa at i starten på april skulle jeg ha hørt noe. så er spent på når tid jeg hører noe. 
håper det kommer snart, for vil ha de siste tingene på plass. 
bare vogna og stellebordet igjen å kjøpe. 
-------------------------------------------------------------------
Redigert: oppdaget nå at det er mer enn 14 dager siden jeg søkte på engangsstønaden, jeg var 26 +1 da jeg søkte, og er nå 30+2, så det er jo 4 uker siden. 
så da er det på tide å få høre noe. 
--------------------------------------------------------------------
Redigert X2: Snakka me dem nå, å jeg fikk beskjed nå om at jeg skulle høre noe etter påske, da var det gått 6 uker som er saksbehandlingstiden i vestfold ettersom hu dama sa. 
gangen før der da jeg ringte da skulle alt være i orden til i starten på april. så blir spennende å se da. 

ja det er to uker siden jeg søkte også... og jeg bor på en liten plass så trodde det skulle vært inne til nå... er det ikke på konto på mandag så går jeg innom å snakker med dem... er jo 6-700 meter borti gata så jeg gidder ikke sitte i telefonen da..

man kan jo søke fra man er 26 uker d, d skal jeg gjøre, sniker fra august forresten 

Jeg søkte for to uker siden. Allerede uken etterpå var pengene på konto.

fikk brev i dag om at siden det ikke var navn på termindato bekreftelse fra jordmor/lege så måtte jeg ettersende en ny med navnet mitt på... flaks at vi faktisk har en til som er ei uke gammel med navn på...sender den lørdag så kanskje vi har pengene innen halvannen uke da. krysser fingrene for det! har handlefeber nå! hehe :D

mrspurple skrev:
ja det er to uker siden jeg søkte også... og jeg bor på en liten plass så trodde det skulle vært inne til nå... er det ikke på konto på mandag så går jeg innom å snakker med dem... er jo 6-700 meter borti gata så jeg gidder ikke sitte i telefonen da..

Du må nok se langt etter penger på konto på mandag, og ikke vil det være så lett å få tak i dem heller. Prøv heller på tirsdag :D

LittleMonkey skrev:
Jeg søkte en mandag og hadde pengene torsdag samme uke. 

Samme her:)

Hva er engangsstønden på disse dager?

Sniker fra juli.
Sendte søknad direkte med posten på torsdag, pengene var inne onsdag igår =)

er det virkelig så mange her som ikke får foreldrepenger? Eller får dere begge deler?

Søstern min søkte i desember og fikk pengene nå i april1

Nei det er jo stengt da! det kom jeg på rett etter jeg skrev det inn her..hehe. men mandagen uka etter håper jeg pengene er på konto :D hadde vært så kooos å gått på babyshopping snart!! :D

Mortania skrev:

mrspurple skrev:

Du må nok se langt etter penger på konto på mandag, og ikke vil det være så lett å få tak i dem heller. Prøv heller på tirsdag :D

Back
Topp