Engangsstønad...?

Chupachups

Glad i forumet
Er litt forvirra nå, er det sånn at når man får engangsstønaden, så skal jeg leve på den frem til jeg får OS, eller skal den komme utenom sosialhjelp, som jeg får frem til OS? 

OG, om jeg får igjen på skatten, blir jeg da trukket i OS?

OS kan du starte å få 2 mnd før termin viss jeg ikke blander sammen OS og engangstønad nå?[&:]

har ikke peil på engangsstønad og os, men sålenge du får sosialhjelp beregner de en viss sum til kjøp av utstyr og resten av engangsstønaden må du leve for en viss tid. 

ORIGINAL: Azoria

har ikke peil på engangsstønad og os, men sålenge du får sosialhjelp beregner de en viss sum til kjøp av utstyr og resten av engangsstønaden må du leve for en viss tid. 

Hun får jo OS... [8|]

Nå skjønte jeg spørsmålet...hehe.
Dersom du får engangsstønad så får du ikke sosspenger på ca 3 mnder etter du har mottatt den.
Men OSen vil det ikke gå utover.

Så det beste for deg er jo å vente med engangsstønaden til du får OS, så kan du leve på sosspenger frem til da.

ORIGINAL: Tøsa^^

Nå skjønte jeg spørsmålet...hehe.
Dersom du får engangsstønad så får du ikke sosspenger på ca 3 mnder etter du har mottatt den.
Men OSen vil det ikke gå utover.

Så det beste for deg er jo å vente med engangsstønaden til du får OS, så kan du leve på sosspenger frem til da.

Okei, takk for svar [8D]

For er snakk om at jeg skal få engangsstønaden i begynnelsen av mai, og OS f.o.m 3. juni [8D]

Men om jeg får igjen penger på skatten, blir jeg trukket penger da, eller får jeg det utenom OS?

Nei, du blir jo ikke trukket. Dette er jo dine skattepenger du skal få igjen. Det regnes ikke som inntekt :)

ORIGINAL: Kineblomst

Nei, du blir jo ikke trukket. Dette er jo dine skattepenger du skal få igjen. Det regnes ikke som inntekt :)

Oh, hærlig [:D]

For dem snakka om at hvis jeg mottok sosialhjelp, så kom jeg til å miste den for en mnd eller noe om jeg fikk igjen på skatten [:)]

ORIGINAL: Chupachups

For dem snakka om at hvis jeg mottok sosialhjelp, så kom jeg til å miste den for en mnd eller noe om jeg fikk igjen på skatten [:)]

Sosialstønaden påvirkes av det at du får tilbake skattepenger tror jeg.. men ikke OS...

ORIGINAL: M3rl0t

Sosialstønaden påvirkes av det at du får tilbake skattepenger tror jeg.. men ikke OS...

Okei, tusen takk for svar [:D]

ORIGINAL: M3rl0t

stemmer. sosialstønad påvirkes [:)]

Back
Topp