engangsstønad ,noen som vet ???

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
Hei jeg lurer på om noen vet når man kan ta imot engangsstønaden ?
å hvor lenge før fødselen man må søke.
jeg er i morra 22 uker......

leste litt på den sia, skjønte ik helt.
det står at engangsstønaden kan tidligst utbetales etter 26 uker.
men så står det at man må søke senest 6 mnd etter fødsel ,eller har jeg missforstått noe?

Jeg mottok engangsstønad med mitt første barn. Jeg kunne søke og få utbetalt tidligst fra uke 26 (i svangerskapet ikke etter fødsel). Jeg tok halvparten da og halvparten etter fødsel :) Du må ha en bekreftele av jm eller lege at du er komt til/passert den sv.skaps uken :)

Nei men du må jo ha bekreftelse fra jordmor eller lege når du har passert 26 uker, så det har jo ingen hensikt å søke pr i dag, iallefall om regelene er like som for 5 år siden :) Du må vente et par uker sikkert! :)

åja så man må søke den uka man evt.har passert 26 uker .

tar det lang tid å få utbetalt da ?

Ja det måtte iallefall jeg.. Jeg måtte ha en gyldig bekreftelse på at jeg hadde komt så langt i sv.skapet.. :) Gikk ca 2-3 uker.. Kan jo ringe nav å høre fra hvilken uke den bekreftelsen skal være fra for sikkerhetsskyld :) det samme gjelder vel for foreldrepenger (at man må ha en bekreftelse for sv.skapslengden :) )

Det er uke 26 som gjelder enda, både for søknad om egangstønad og foreldrepenger. Hvis du ikke har time hos jordmor/lege akkurat den uken, kan du bare ringe og be dem om å sende deg terminbekreftelsen i posten ;)

Får man engangsstønad hvis man får foreldrepenger av dagpenger?

Får man i det hele tatt engangsstønad dersom man får foreldrepenger?
De som ikke har krav på foreldre penger får engangsstønad. Hvis du har opparbeidet foreldre penger får du kun dette. Kan søke etter uke 26 og senesg 6 måneder etter fødsel

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

De som ikke har krav på foreldre penger får engangsstønad. Hvis du har opparbeidet foreldre penger får du kun dette. Kan søke etter uke 26 og senesg 6 måneder etter fødsel

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Takk, da bekreftet du det jeg trodde:)

Back
Topp