Energinivå

Hønepøne+2

Gift med forumet
Har dere fått tilbake energien? Gikk greit de tre ukene med ferie, men tilbake igjen i jobb denne uken og da er det rett tilbake. Føler jeg har skikkelig jetlag. Kunne lagt meg kl 18 noen dager, men kan jo tidligs legge meg når mini legger seg (legger seg 20, men sovner jo ikke før 21-22 tiden for tiden så må vurdere å kutte dagsluren bort:S). Våkner også opp en del i løpet av natten, enten for å tisse eller så våkner jeg bare og det er jo iallefall skikkelig unødvendig når jeg skal tidlig opp. Står opp 6 eller halv 7 alt etter om jeg skal hente eller levere i barnehage, så blir rundt 8 timer søvn (minus våkningen).

Noen fler som har det sånt? Trodde jeg skulle ha energi i andre semester jeg:P

Jeg har ikke fått det tilbake! Er egentlig litt skuffet for jeg hørte overalt at denne perioden var så fin :p Jeg sover utrolig dårlig om natta, løper på do hele tiden eller så har jeg mareritt. Jeg står opp i 8-9 tida og når klokken er 11 er jeg så trøtt at jeg er kvalm, og sånn går det hele dagen. Jobber bare 50% nå men etter 4 timer på jobb er jeg så sliten at jeg kan sitte å stirre i veggen resten av kvelden. MEN, har bestemt meg for å fokusere på noe poisitivt og det er at jeg i hvertfall har tid til å slappe av når kroppen sier det ;)

Går greit når jeg ikke gjør så masse, er ute i sykemelding akkurat nå, men så fort jeg har en dag hvor jeg gjør mye og slikt er jeg heilt ferdig på kvelden og det svir sykt i øynene.. Travelt med en liten tass på 2.5 år..

Hønepøne+2 skrev:
Har dere fått tilbake energien? Gikk greit de tre ukene med ferie, men tilbake igjen i jobb denne uken og da er det rett tilbake. Føler jeg har skikkelig jetlag. Kunne lagt meg kl 18 noen dager, men kan jo tidligs legge meg når mini legger seg (legger seg 20, men sovner jo ikke før 21-22 tiden for tiden så må vurdere å kutte dagsluren bort:S). Våkner også opp en del i løpet av natten, enten for å tisse eller så våkner jeg bare og det er jo iallefall skikkelig unødvendig når jeg skal tidlig opp. Står opp 6 eller halv 7 alt etter om jeg skal hente eller levere i barnehage, så blir rundt 8 timer søvn (minus våkningen).

Noen fler som har det sånt? Trodde jeg skulle ha energi i andre semester jeg:P

Akkurat slik har jeg det og, på prikken likt (minus at jeg ikke har barn). Men jeg står opp samme tid for å være på jobb til åtte. Jeg er helt ødelagt etter jobb og lengter til kl er 21 og det er "lov" å gå og legge seg...

Og sen går hele lørdagen til å vile fordi jeg føler meg jetlaget... Men så i natt så sov jeg uvanlig godt, jeg var oppe en gang for å tisse og lå sen våken maks en halvtime, på hverdagene kan jeg lett ligge våken i to-tre timer... og så tenkte jeg at i dag skal jeg gjøre en masse ting! Wohoo - jeg har energi! Men da slo svimmelheten inn og lett hjertebank og da tørr jeg ikke å gjøre alt for mye... Jeg mangler vitamin B12 så jeg håper jo at det skal bli bedre så snart jeg har begynt å ta mine sprøyter.

Har veldig lite energi om dagene ja :( Jobber 100 % og føler at det er kunn jobb jeg klarer i uka. Så må jeg bruke helgene på å komme meg igjen.. Kjedelig å ha det sånn. Når torsdager og fredager kommer, så kommer også kvalmen og hodepinen. Merker at kroppen er utslitt etter ei arbeidsuke ja. Håper det blir bedre etter hvert :)

Tvinger meg på trening 3-4 ganger i uken i håp at det skal hjelpe, men enn så lenge gir det verken mer eller mindre energi. Men gir bedre humør og selvfølese, så jeg har veldig lyst å fortsette med det.

Men nå er mannen bortreist 5 dager med jobb og jeg merker at toåringen blir veldig krevende da,for da er det aldri pause etter 8 timer på jobb.Var på playdate og uten noen ærender igår og hadde masse kynnere hele kvelden, så tydelig at jeg må roe ned nivået litt, men kvier meg for å gjøre det for da vet jeg fort at det jeg nedprioriterer er trening og det er stort sett den tiden jeg har for meg selv nå for tiden (og ja, jeg er sånn "egoistisk" person som liker bittelitt alenetid noen ganger i uken..).

Får bare smøre meg med tålmodighet og vente på bedre tider:)

Nå jobber ikke jeg, så kan ikke helt sette meg inn i hvordan det er å være på jobb hele dagen. Men inntil for to uker siden var jeg hjemme hele dagen med en ett-åring. Jeg er proppet med energi! Jeg trener flere ganger i uka, og på lørdag var jeg på en spesiell zumbatime som varte over en og en halv time. Ikke noe problem, jeg storkoste meg. Sønnen min våkner også flere ganger for natten, og jeg sover kanskje maks 7 timer. Første gang jeg var gravid var ikke sånn i det hele tatt. Jeg spydde, hadde null energi og lå på sofaen store deler av dagen og jobbet bare 50 % eller var helt sykemeldt, litt av hvert... Poenget mitt er at det er enda håp. Enten for dette svangerskapet, eller et eventuelt neste. Og en ting til, på slutten av forrige svangerskap kom energien tilbake. De to siste månedene var flotte, selv om jeg ikke orket å trene da. Denne gangen håper jeg å kunne trene omtrent til ungen kommer ut av meg...

Pucca skrev:
Nå jobber ikke jeg, så kan ikke helt sette meg inn i hvordan det er å være på jobb hele dagen. Men inntil for to uker siden var jeg hjemme hele dagen med en ett-åring. Jeg er proppet med energi! Jeg trener flere ganger i uka, og på lørdag var jeg på en spesiell zumbatime som varte over en og en halv time. Ikke noe problem, jeg storkoste meg. Sønnen min våkner også flere ganger for natten, og jeg sover kanskje maks 7 timer. Første gang jeg var gravid var ikke sånn i det hele tatt. Jeg spydde, hadde null energi og lå på sofaen store deler av dagen og jobbet bare 50 % eller var helt sykemeldt, litt av hvert... Poenget mitt er at det er enda håp. Enten for dette svangerskapet, eller et eventuelt neste. Og en ting til, på slutten av forrige svangerskap kom energien tilbake. De to siste månedene var flotte, selv om jeg ikke orket å trene da. Denne gangen håper jeg å kunne trene omtrent til ungen kommer ut av meg...

Så deilig. Tror nok jeg hadde vært samme sted om jeg ikke jobbet 100% siden jeg var nesten normal i ferien. Håper også å kunne trene helt til slutt. Sist stoppet jeg opp siden jeghadde så masse kynnere og var redd for å gjøre noe galt, men denne gangen går jeg på vanntrening for gravide og har fått styrkeprogram tilpasset gravide. Håper jeg iallefall kan klare det tilslutt:)

Back
Topp