Energidrikke når gravid?

BellaBanana

Betatt av forumet
Sitter på nattevakt og spekulerer i koffein. Et raskt søk på nettet viser at gravide flest skyr koffeindrikke som pesten, og det står også på boksene at det ikke anbefales. Men jeg leser og at dette er kun pga koffeininholdet, og koffeininholdet i f.eks en liten boks battery er under Max anbefalt koffeindose for gravide (ca 100mg, max dose er 150-200 mg, ca 2-3 kopper kaffi) Jeg klarer ikke smaken av kaffi etter jeg ble gravid, så en boks battery fordelt utover en nattevakt hadde ikke vært å forakte, men hva mener dere? Hilsen en trøtt nattevakt ;)

Babyverden spilte ikke helt på lag med meg, og masseproduserte posten min for sikkerhets skyld. Fint om en snill moderator kan fjerne de overflødige :)

Jeg er usikker, men det blir vel kanskje som et par glass cola da eller? Er vel ikke å anbefale koffeinrike drikker, men det er vel snakk om nokså store mengder før det skal være skadelig. Jeg kan ikke fordra noen av delene, så har ikke det problemet. Men hadde jeg vært deg hadde jeg droppet å jobbe nattevakter når jeg var gravid jeg da....jeg hadde i allefall krav på å slippe de sist jeg gikk svanger!

Jeg er usikker, men det blir vel kanskje som et par glass cola da eller? Er vel ikke å anbefale koffeinrike drikker, men det er vel snakk om nokså store mengder før det skal være skadelig. Jeg kan ikke fordra noen av delene, så har ikke det problemet. Men hadde jeg vært deg hadde jeg droppet å jobbe nattevakter når jeg var gravid jeg da....jeg hadde i allefall krav på å slippe de sist jeg gikk svanger!

Litt avsporing her, men... Jeg jobber også nattevakter.. synes det er tipptopp å jobbe nattevakter :) vet jeg har krav på å jobbe dag/kveld hvis jeg ønsker.. Men så lenge jeg synes det går greit, er det vel ikke noe problem? eller er det farlig for lillegutt??

Jeg og synes det er greit å jobbe natt. Blir litt trøtt, men det er gode penger, og fører til mer fri, så tror jeg kommer til å fortsette med det så lenge jeg føler det går greit. Og tror kanskje jeg kjøper meg en battery til i natt... :p

Jeg og synes det er greit å jobbe natt. Blir litt trøtt, men det er gode penger, og fører til mer fri, så tror jeg kommer til å fortsette med det så lenge jeg føler det går greit. Og tror kanskje jeg kjøper meg en battery til i natt... :p

ja, helt enig :) Jeg har 40% nattevakt stilling, så det er jo ikke mye.. Men det er bedre betalt og gir mer fridager enn om jeg skulle jobbet 40% dag/kveldsvakt :) :)

Det går nok bra, alt med måte :-)

Nei, det er ikke bare koffeinen i energidrikker som er grunnen til at man ikke skal drikke dem som gravid, jeg ville aldri gjort det.

taurin (trenger ikke være negativt om du har taurin mangel), og de inneholder enten aspartam eller mye sukker (jeg vil ikke ha i min baby sukker eller søtningsstoff),

Back
Topp