Energidrikk

Pineapple_

Flørter med forumet
Mulig ett dumt spørsmål, men spør likevel. Har aldri vært ett kaffemenneske, men tatt meg en redbull / monster noen dager i uka. Slutta dagen jeg fant ut at jeg var gravid, og savner det. Kan man egentlig drikk redbull? Ser flere som drikker kaffe - men er nok ikke det samme i en redbull. Er det greit? Hvis ikke holder jeg meg selvfølgelig unna.

Mulig ett dumt spørsmål, men spør likevel. Har aldri vært ett kaffemenneske, men tatt meg en redbull / monster noen dager i uka. Slutta dagen jeg fant ut at jeg var gravid, og savner det. Kan man egentlig drikk redbull? Ser flere som drikker kaffe - men er nok ikke det samme i en redbull. Er det greit? Hvis ikke holder jeg meg selvfølgelig unna.

Mtp koffeinmengde tror jeg det skal være greit å drikke en liten boks om dagen. Mener det er 200mg koffein daglig som er ca grensen. Det andre innholdet i redbullen kan jeg ikke svare for :)

Har en boks batteri fresh annenhver dag ca :)

Energidrikker som red bull o.l. har ca 30 mg koffein pr dl. Gravide bør ikke få i seg mer enn 100-200 mg koffein daglig. Det er likegyldig om koffeinen kommer fra kaffe, kakao, energidrikk, eller whatnot.

Faktisk inneholder vanlig filterkaffe 50-60 mg koffein pr dl, altså mer enn i energidrikker.

Men, rådet er å få i seg så lite koffein som mulig.

https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/

Back
Topp