Energidrikk?

Mbmom

Flørter med forumet
Hei!
Har så lyst på en red Bull i ny og ne. Vet det ikke er anbefalt for gravide, men finner ikke helt hva grunnen er. Er det kun pga koffeinen? I såfall er det jo mye mer i en kopp kaffe? o_O
Hva mener du? Er det innafor med en red Bull i ny og ne?
 
Det står hvertfall at det er fyfy på alt jeg finner. Det er jo ikke akkurat noe sunt i det. Kun koffein e-stoffer og kunstige ting så vet ikke hvilken av tingene som er dårlig men trur det er den konsentrerte koffeinmengden. Trur kanskje også det får hjerte til fosteret til å gå for fort. Men ja les deg opp og ta en egen vurdering. Vi skal jo begrense te og kaffe(altså litt er greit), men en boks med energidrikk er jo konsentrert koffein som ikke forsterket skal ha.
 
Hei!
Har så lyst på en red Bull i ny og ne. Vet det ikke er anbefalt for gravide, men finner ikke helt hva grunnen er. Er det kun pga koffeinen? I såfall er det jo mye mer i en kopp kaffe? o_O
Hva mener du? Er det innafor med en red Bull i ny og ne?

Ikke noe større mengde koffein i en energidrikk enn det anbefalte daglige inntaket. Jeg har fått ok på det men drikker ikke noe annet koffein holdig og selvfølgelig ikke energidrikk hver dag heller. Er stortsett den totale dosen de fokuserer på. Les forskning, snakk med lege/jordmor og ta din egen vurdering ❤️
 
Tror du overskrider mengden med taurin som er anbefalt og om du drikker det ofte (daglig). Sånn i tillegg til koffein. Selv om det stemmer at du er godt under den norske maksgrensen ved en boks.

Selv tenker jeg at en boks i ny og ne ikke er farlig, men at det helst ikke burde bli daglig og hvertfall ikke flere hver dag.

Jeg prøver også å begrense mengden brus generelt, fordi det ikke er direkte bra å få i seg for mye søtt heller.

Alt med måte :)
 
Tenker alt med måte:) Kan ikke være helt hysterisk heller.. Selv drikker jeg aaaaltfor mye cola uten sukker, har ikke regnet på det, men tipper jeg får i meg mer enn anbefalt koffeinmengde hver eneste dag:nailbiting:
 
Jeg drikker for mye cola zero, men drikker det bare fredag og lørdag. Tenker også alt med måte.
Vet ikke om energidrikk er værre, jeg liker det ikke. Men noe må det jo være i det, hører om ungdom som får skjelvinger med mer etter å ha, drikker 2-3 bokser. Får aldri det av en stor flaske cola.
 
https://www.nettavisen.no/nyheter/ti-ting-du-ikke-visste-om-koffein/3668571.html

Vet ikke nødvendigvis hvor gode kilder de har altså, men generelt så er ikke en i ny og ne krise. Men er absolutt ikke bra for noen egentlig :hilarious: Men det er ikke kaffe, sjokolade og annet heller.

Greit å huske at det er uetisk å forske på gravide/foster også, så noen ganger blir ting frarådet pga manglende forskning.
 
Tusen takk for alle svar!:)
Skal høre hva legen sier neste gang. Tar en nå og da, men var litt usikker om det var veldig ille, eller om det kun var pga koffein. Drikker ikke noe annet koffein ellers, så jeg tenker det ikke skader nå og da :D men greit uansett å høre hva legen har å si :)
 
Back
Topp