Energi mangel

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
I dag skal vi ha besøk. Barna skal ha med seg hver sin venn med hjem for å feire Halloween. Jeg skal bake muffins og pizza og vi skal gå knask eller knep i gaten.

Men huset ser ikke ut :wideyed:
I tillegg har jeg lovet mannen dyrt og hellig at vi skal få til å gå og se joker på kino i kveld... vi har skaffet barnevakt og alt. Minstemor vekket meg 04:45 i dag og jeg kjenner allerede at jeg er slips.

Hvor har energien egentlig tatt veien? Blir så flau når jeg må ta i mot besøk og huset er skittent.. høres ut som jeg bare er opptatt av keeping up appereance Hehe.. jeg bryr meg veldig lite når jeg kommer til andre om det er skitt og støv så lenge vi har det koselig.. så hvorfor er det så vanskelig når det gjelder meg selv???? :wtf: Andre som må ha huset i stand når det kommer besøk?
 
Jeg har gjort det meste igår ;)
Idag bare små ting som gjelder :smiley-angelic006
Skal ta en tur til butikken for å kjøpe snop:dance008
For meg er det extremt viktig at huset er strøken før besøke kommer :cool14
 
Absolutt sånn selv, ser ikke støv hos andre men blir loco om noen kommer uanmeldt eller for brått på hjem til oss :hilarious: Prøver å holde det litt mer jevnt ryddig nå om dagen siden ting plutselig kan skje og et vennepar skal komme for å passe hunden. Ikke stas om det ser ut som en svinesti da :shifty: Litt sent nå, men vil anbefale støvsuger-robot. Har hjulpet meg MYE! Får tid til dobbelt så mye :happy:
 
Samme her. Må alltid ha ting på stell her hjemme, men det er en god blanding av at jeg har litt tvangstanker på diverse ting, og at vi ofte får besøk uanmeldt samt at det ligger litt i kulturen vår å ha det veldig rent og ordentlig ryddig hele tiden.
Deilig, mens samtidig slitsomt når formen ikke strekker til å ha det sånn jeg er vant til...
 
Har akkurat samme, rydder og vasker som en tulling hver gang vi skal ha besøk, hehe. Det bare ligger i ryggmargen, får ikke gjort noe med det. Tenker alltid at det er bra folk kommer, for da får jeg det gjort og jeg trives såå mye bedre selv når det er ryddig og rent :)
 
Er akkurat lik. Og enda verre da vi skulle ha takstmann på besøk, taksten avgjøres jo ikke av om gulvet er nyvaska og det er flekkfritt overalt - men allikevel stressa jeg og styra til det ble for mye for både hode og bekken. Irriterende å ha det sånn!

Og jeg kjenner meg igjen i å være skyldig energi, jeg er helt skutt for tida og blir utslitt av minste ting. Krøyp til korset denne uka da og fikk time hos fastlege og ble sykemeldt, har ikke vært det enda i svangerskapet selv om jeg kjenner nå at jeg burde ha trappa ned for flere uker siden. Forøvrig helt skutt etter legetimen, så skal ikke mer til før jeg har lyst til å sove i et par timer ...
 
Nå har jeg vasket klær, vasket litt av badet og rensket to vannsluker for masse skitt... jeg er helt potet... å det var bare 3 av 20 ting på listen min... nå må jeg sove, ellers klarer jeg ikke kino i kveld. Huset får bare se ut som et bomba h-hus... det flyter over alt. Driver med brannslukking hele tiden fordi jeg ikke orker å gjøre det skikkelig. Vurderer å skaffe meg vaskehjelp fra nå til baby er rundt 3 mnd
 
Får neller..... ikke av lekene. Men av alt rotet på kjøkkenbenken og støvet og skitten... av kladde merker på vinduer... sukk...
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    33,8 KB · Visninger: 18
Jeg har sagt at om jeg bare får ha stua sånn passe rydda så kan resten av huset se bomba ut for meg
Men om jeg vet vi skal ha besøk foretrekker jeg at bad/do er vaska og at både spisestua og stua ser representativ ut

det gjør ingen av delene nå:yuck:
image.jpg image.jpg
 
Det er så godt at det ikke er strøkent hos dere andre heller! Jeg har senket standarden kraftig, men jeg kjenner jeg sliter med å slappe av når det er skittent og rot flyter. Jeg har ikke støv på hjernen til vanlig, men har vært vant til grundig helgevask og dertil ganske rent hjem. Litt oftere vask på høst og vår mtp hundene. Nå er det langt fra sånn ...
 
Her er også standarden senker kraftig. Det jeg vanligvis får gjort på en helt vanlig helge vask må jeg bruke en uke på minst. Ikke sikkert det er ferdig da en gang. I tillegg når mannen ser sitt snitt til å ikke henge med i svingene siden jeg er så redusert blir det ekstra mange ting å glo stygt på. Som f eks grillen og hagemøblene som skulle ha vært i boden, og alle uteleker som barna ikke bruker.. til og med badebassenget ligger enda ute grrrr har sagt det til han mange ganger. I tillegg har han to uvaner som er i ferd med å drive meg til vannvidd. Alt «mellomlander» på vaskerommet. Utstyr fisketing og alt verktøy og alt han ikke enda har funnet en plass til. På det bittelille vaskerommet... å så kaster han alle brukte klær rett ned på gulvet ved sengen. Sure sokker og vrengte boxere, stinkende t skjorter... :mad: siden jeg ikke akkurat er av det smidige lager fortiden er det som et helt prosjekt å bøye seg. :bookworm:
 
Back
Topp