Eneggede tvillinger - sykemeldt

seilefru

Elsker forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg venter eneggede tvillinger med en morkake. Når ble dere sykemeldt? Jeg fikk vite uke 24 av legen på haukeland. Men jeg har nå mine tvil fortsatt. Leser liksom rundt at folk går til uke 26-28.. Er bare 14+3 i dag og magen er jo like stor som uke 26 sist. Kjenner det på hele kroppen at det er blitt tyngre.

Jeg ble sykmeldt i uke 14 pga plager i svangerskapet. Jobbet 20 % en periode. Er nå i uke 21 og fullt sykmeldt. Fikk beskjed fra sykehuset at jeg kom til å bli fullt sykmeldt fra uke 20-22 pga fare for prematur fødsel.
Jeg har søkt om svangerskapspenger da jeg har en fysisk tung jobb uten muligheter for tilrettelegging.

Jeg ble sykmeldt i uke 14 pga plager i svangerskapet. Jobbet 20 % en periode. Er nå i uke 21 og fullt sykmeldt. Fikk beskjed fra sykehuset at jeg kom til å bli fullt sykmeldt fra uke 20-22 pga fare for prematur fødsel.
Jeg har søkt om svangerskapspenger da jeg har en fysisk tung jobb uten muligheter for tilrettelegging.
Takk for svar! Jeg kan ikke få svangerskapspenger så må sykemeldes.

Ble sm 5+2 pga alvorlig bekkenløsning. Var sykemeldt av den grunn hele svangerskapet.
Fikk vite at det var 2 i uke 7+4.

Men om ikke jeg hadde hatt bekkenløsning så vart det sagt ved uke 28 pga tvillinger.

Jeg venter eneggede tvillinger med en morkake. Når ble dere sykemeldt? Jeg fikk vite uke 24 av legen på haukeland. Men jeg har nå mine tvil fortsatt. Leser liksom rundt at folk går til uke 26-28.. Er bare 14+3 i dag og magen er jo like stor som uke 26 sist. Kjenner det på hele kroppen at det er blitt tyngre.
Jeg har vært 100% sykemeldt fra uke 7 pga hyperemesis ,er nå i uke 20 og fikk på ul igår beskjed om at jeg får ikke jobbe før etter permisjonsslutt nå. Sykehuset mitt sier at tvillinggravide blir sykemeldt fra uke 22, pga risiko for prematur.

Jeg jobbet til uke 29 :-) jobbet gradert fra uke 15.

Jeg fikk lov til å velge selv hvor lenge jeg ville jobbe av legen, mens jordmor sa at i uke 24 måtte jeg begynne å revurdere å jobbe. Så fikk litt inntrykk av at jeg kunne velge i stor grad selv.

Jeg hadde få plager i svangerskapet, men rundt uke 29 begynte jeg å slite med å stå og gå lenge.

Når fant du ut at de hadde felles morkake? Venter også eneggede, jordmor trodde flrst de hadde felles fostersekk men ombestemte seg etterpå. Kan ikke huske at hun sa noe om morkake.
Var på tul privat når jeg var 7+2, er henvist til oppfølging på sykehuset så rekner med jeg skal på ny ul der om ikke lenge.

Når fant du ut at de hadde felles morkake? Venter også eneggede, jordmor trodde flrst de hadde felles fostersekk men ombestemte seg etterpå. Kan ikke huske at hun sa noe om morkake.
Var på tul privat når jeg var 7+2, er henvist til oppfølging på sykehuset så rekner med jeg skal på ny ul der om ikke lenge.
Jeg fant ut det når jeg var på sykehuset 11+6 :-) var vist da det var lettest å se det. Rundt uke 18 er deg vanskelig å se! Har du fått time på sykehuset? Jeg ringte å purret når jeg så henvisningen var mottatt på helsenorge

Jeg fant ut det når jeg var på sykehuset 11+6 :) var vist da det var lettest å se det. Rundt uke 18 er deg vanskelig å se! Har du fått time på sykehuset? Jeg ringte å purret når jeg så henvisningen var mottatt på helsenorge

Var på tul på tirsdag, så ikke fått time ennå nei. Var ikke komt henvisning på helsenorge i går.

Var på tul på tirsdag, så ikke fått time ennå nei. Var ikke komt henvisning på helsenorge i går.
Kommer det ikke ila neste uke så ring der du hadde TUL å sjekk at de har sendt den. Gikk 5 dager før de sendte min...

Hos meg mente de at de hadde to morkaker, både på ul i uke 7+4, 9+4, 11+5, først i uke 12+5 var de sikker på at det var 1 morkake, så ikke alltid de klarer å se det så tidlig.

Back
Topp