Endringer i syklus pga ivf behandling

P

Pepsimax_

Guest
Hei :)

Jeg er 36 og har (riktig å skrive hadde) ganske regelmessige menstruasjoner hele livet mitt. Jeg kunne å forutsi mensen på ca ett år fremover. Alt virka som klokka hele veien. Men det siste året fikk vi ivf behandling , nemlig 2 ferske forsøk og 3 fryse forsøk uten resultat som ført til at syklusen min er nå helt gall nå. Det som jeg merket :
- mensen kommer litt tidligere hver gang, av og til en uke for tidlig;
- eggløsning skjer noen få dager senere enn det var før;
- mensen har blitt veldig smertefull med mye blødninger, klumper, men kortere 2 dager enn før ( før var 7-8 dager)
- i tillegg fikk jeg masse nattesvetting, det er så alvorlig at jeg må nesten skifte sengetøy og pysj midt på natta. Dette skjer ikke hver dag, men ofte.
- har blitt plutselig veldig trøtt og sliten hele tiden, særlig under mensen.

Jeg mistenker tidlig overgangsalder :eek: Så skal først til fastlege i april og så til privat gynekolog i mai for å sjekke hva som skjer med hormonene og kroppen generelt.

Har noen opplevd lignende etter ivf behandling ? :)
 
Det med nattesvette og generelt hetetokter opplevde jeg etter lang protokoll i januar. Hadde det i ca 4 uker så ga det seg. Var helt forferdelig mens det holdt på. Men ga seg heldigvis. Hvor lenge har du hatt det sånn no?
 
Jeg bruker støttemedisinen metformin så min erfaring kan være basert på det. Jeg har gjennomført 5 forsøk så er erfaren i gamet.

Fra forsøk 1-3 så var min mensen som din, kom ikke på tiden, noen måneder kom eggløsningen mye senere enn andre måneder, mensen var også sen hvis EL var sen. Ingen hetetokter men kald svettet noe innmari. Hadde og diaré.

Forsøk 3 - 5, da kom hetetoktene sammen med kald svetten, det var en herlig mix kan du si, har gitt opp helt og legger alltid et nytt sengetøy og pyjamas ved siden av sengen sånn i tilfelle natten skulle kreve det. Sprang samtidig på do på nettene.

Holder på med forsøk nr 6 nå og har kun hetetokter og diaré i perioder :bag:
 
Back
Topp