Endringer i brystene

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Augustlykke 2022 ❤️
Når skjedde det noe med dere?
Da jeg oppdaget graviditeten var brystknoppene litt ømme, og brystene kjentes tyngre. Siden har ømheten forsvunnet, men areola har vokst bittelitt. Tyngden er den samme. Er 8+3 nå og det kiler/klør litt i dem. Ellers ingenting. Er det vanlig at det merkes så lite til graviditeten sånn?

Skjedde nesten allerede fra uke 5. De ramler ut av min gamle BH (jeg har alltid hatt liten B-cup :p ) og det var så vidt jeg kunne ligge på magen... De er gigantiske ifht hva jeg er vant med. Har også fått større areola. Den siste uken har det stabilisert seg noe... er 7+1. Sist graviditet var det ikke så ekstremt. Tror det er individuelt og kan variere mellom graviditeter, så å si at noe er "vanlig" er vanskelig å si :)

Har ikke merket noe som helst jeg. Virkelig ingenting! Jeg sluttet å amme en ukes tid etter jeg fikk positiv test, har tenkt at det er derfor :confused005 Forrige graviditet var de super ømme, og jeg husker at når jeg tok av meg bhen føltes det som at puppene "datt ned" :laughing002

Her har det vært stor forskjell om jeg venter gutt i forhold til jente, har to av hver. Mens med guttene har dem vokst noe enormt dem første ukene av sv.skapene, har det med jentene ikke vært like mye forandringer.

Her kjenner jeg overhodet ingenting enda, så jeg sliter litt med å tro det er sant. Er kun 4+5, så det sniker seg vel på om en ukes tid. :rolleyes: Har to svangerskap bak meg og ved begge to visste jeg at jeg var gravid før jeg kunne teste. Det er definitiv annerledes denne gangen.

Sist fikk jeg en gutt, og et av første symptomene på svangerskapet var store ømme pupper TIIIIIDLIG (uke 4-5). Nå vet jeg ikke hva jeg venter, men puppene har vokst noe nå etter uke 9 endelig.

Sist fikk jeg en gutt, og et av første symptomene på svangerskapet var store ømme pupper TIIIIIDLIG (uke 4-5). Nå vet jeg ikke hva jeg venter, men puppene har vokst noe nå etter uke 9 endelig.

Det er kanskje håp for meg også da :D

Det er kanskje håp for meg også da :D
Haha ja. Husker sist så var jeg sååå fornøyd. For har generelt små pupper. Men de ble helt perfekt, gikk om en 3 cup str ❤ mens denne gangen har jeg kjent skuffelsen, men nå blir det bedre og bedre ser det ut som

Da jeg gikk med storesøster fikk jeg superømme pupper, men de vokste ikke så mye i starten. De ble heller mye større etter fødsel. Denne gangen er de megaømme og har allerede vokst ut av bh-ene mine. Har litt størrelse fra før, så dette er jo litt i det største laget. Har vokst ut av e-cup. Kjenner det i ryggen.

Jeg kjente litt etter positiv test, men da jeg kom til uke 5, så endret de seg fort. Vokste og var kjempeømme og harde/tunge. De siste 4 dagene har de stabilisert seg, og er ikke vonde lengre. Kjenner bare litt stikk og sånn. 7+0 nå. Var det samme sist.

I mine første to svangerskap forandret det seg ikke noe mer enn at areola ble mørkere og større. Brystene ble aldri større, ikke etter fødsel heller.
Nå (9+0) er brystvortene litt ømme, ellers ikke noe.

Jeg ammer fortsatt og kjenner godt at brystene er ømme. Men, varierer litt dag for dag. De har blitt større, men areola er ikke mørkere enda. Det kommer vel seinere, om jeg husker rett fra sist.

Jeg kjenner at puppene er ømme når jeg kommer borti, men når jeg våkner på morgenen er det helt forferdelig.. Det er vondt, og sånn er de ei stund etter jeg har stått opp. Hadde det ikke slik i forrige svangerskap.

Jeg ammer fortsatt og kjenner godt at brystene er ømme. Men, varierer litt dag for dag. De har blitt større, men areola er ikke mørkere enda. Det kommer vel seinere, om jeg husker rett fra sist.
Hvor gammelt er barnet du ammer? Jeg ammer 1-åringen, og kjenner litt på at det er nokså ømt, men synes det er for tidlig å slutte.

Hvor gammelt er barnet du ammer? Jeg ammer 1-åringen, og kjenner litt på at det er nokså ømt, men synes det er for tidlig å slutte.
Hun blir snart fire år :D Aldri planlagt å amme så lenge. Får bare morgen og kveld, helst bare kveld for å sovne. Flott om du orker å amme lengre da :love7

Hun blir snart fire år :D Aldri planlagt å amme så lenge. Får bare morgen og kveld, helst bare kveld for å sovne. Flott om du orker å amme lengre da :love7
Jeg slutta med eldste da hen var 2,5 , ble ikke gravid og tenkte kanskje det kunne være grunnen. Tror vi bare må se hvordan dette blir, men kjenner at den nattamminga er sånn passe.

Jeg slutta med eldste da hen var 2,5 , ble ikke gravid og tenkte kanskje det kunne være grunnen. Tror vi bare må se hvordan dette blir, men kjenner at den nattamminga er sånn passe.
Jeg fikk ikke mens før hun var nesten 3 år. Er ganske sikker på at det er pga jeg amma om natta også...

Jeg fikk ikke mens før hun var nesten 3 år. Er ganske sikker på at det er pga jeg amma om natta også...
Oi, 3 år! Her kom mensen før vi slutta nattamming, men 3 år uten er jo helt fantastisk!

Oi, 3 år! Her kom mensen før vi slutta nattamming, men 3 år uten er jo helt fantastisk!
Var egentlig litt stress fordi vi ønska oss to tette, men er helt greit nå at hun blir nesten 4,5 år før neste kommer :)

Back
Topp