Endring utflod rundt uke 34?

Pilfink

Flørter med forumet
Jeg merket i går kveld at det luktet litt annerledes der nede, ikke vondt eller fiskeaktig, men litt sånn søtlig og medisinsk. Har måttet bytte truseinnlegg flere ganger i dag, og har merket at det har rent litt ekstra. Ingen svie eller kløe. Bestemte meg for å ringe føden i fall dette var fostervann som lakk (som jeg har hørt skal lukte litt søtlig), men jordmora der lo nesten bare av meg, og sa at «altså enten har vannet gått eller så har det ikke». Jeg har aldri født før, så jeg vet vel ikke det. Følte meg teit når jeg la på. Er det flere som har merket endringer i mengde eller type utflod på dette tidspunkt? Jeg er i uke 34+0 i dag.

Jeg merket i går kveld at det luktet litt annerledes der nede, ikke vondt eller fiskeaktig, men litt sånn søtlig og medisinsk. Har måttet bytte truseinnlegg flere ganger i dag, og har merket at det har rent litt ekstra. Ingen svie eller kløe. Bestemte meg for å ringe føden i fall dette var fostervann som lakk (som jeg har hørt skal lukte litt søtlig), men jordmora der lo nesten bare av meg, og sa at «altså enten har vannet gått eller så har det ikke». Jeg har aldri født før, så jeg vet vel ikke det. Følte meg teit når jeg la på. Er det flere som har merket endringer i mengde eller type utflod på dette tidspunkt? Jeg er i uke 34+0 i dag.

Kjenner bare jeg blir pissed når jeg hører om sånt. Syns det er mange som opplever å bli ledd av når de ringer og det er IKKE greit!
Det er jo mange som lekker litt og litt fostervann, så jeg skjønner ikke at de ikke tar deg inn til sjekk. Ville prøvd å ringe igjen hvis det fortsetter og manne deg opp til å bli spydig tilbake. De får betalt for å hjelpe deg. Liker de ikke jobben sin kan de finne seg noe annet å gjøre :mad:

Kjenner bare jeg blir pissed når jeg hører om sånt. Syns det er mange som opplever å bli ledd av når de ringer og det er IKKE greit!
Det er jo mange som lekker litt og litt fostervann, så jeg skjønner ikke at de ikke tar deg inn til sjekk. Ville prøvd å ringe igjen hvis det fortsetter og manne deg opp til å bli spydig tilbake. De får betalt for å hjelpe deg. Liker de ikke jobben sin kan de finne seg noe annet å gjøre :mad:
Enig!! IKKE greit!!!:mad:

Jeg ville ringt en gang til og forklart at du ble møtt med latter, til tross for at du har hørt om gravide som lekker fostervann. Og så ville jeg bedt om å få komme på sjekk! Ikke OK at de oppfører seg sånn. De får betalt for å gjøre jobben, som det påpekes over!

Sniker. Fy, for en måte og bli møtt på. Håper du tørr og ringe opp igjen dersom det vedvarer. Du bør fortelle hvordan de svarte deg, det er ikke greit å bli ledd av når man søker råd og trygghet. Uprofesjonelt er det også.

Signerer det de andre over sier!❤️

Men ja, utfloden min har vært rar i en god del uker. Det lukter ikke vondt, men det lukter noe. Klarer ikke å sette ord på det. Renner hele tiden føler jeg. Aner ikke om det er fostervann eller bare merkelig utflod i forbindelse med graviditeten.

Takk for svar, alle! Jeg vil bare presisere at det ikke var rett ut latter altså, men uansett ubehagelig å føle på at man ikke blir tatt helt på alvor når man ringer og er bekymret. Det må jo være bedre å ringe de for en avklaring heller enn å google? Hun forklarte meg at siden babyen fortsatt er såpass liten så ville det ikke bare dryppe ut litt og litt vann, men at det da ville komme en skikkelig mengde. Hun sa også at mengden utflod kunne øke nå mot slutten, og at med mindre det økte veldig på i mengde så var det ikke noe å bekymre seg for. Så da slår jeg meg til ro med det foreløpig.

Merkelig oppførsel på jordmor :bored::eek:

I min første graviditet trodde jeg at jeg lakk fostervann, luktet søtlig og var veldig flytende. fikk komme på sjekk. var bare utfloden som hadde endret seg hos meg. Har søtlig lukt på utfloden denne gangen også og tynnere.

Jeg også trodde jeg lakk litt fostervann, da det plutselig bare rant mens jeg stod og betalte i kassa. Men de sa at hvis det ikke er mer en en teskje så er det ikke fostervann. I uke 34 vil det komme mye vann ut for babyen ligger ikke i veien. Opplevde dette flere ganger. Men da jeg var på ultralyd ved senere anledning så hadde jeg nok fostervann og det hadde ikke vært lekkasje der. Men uansett synd at du blir møtt på den måten der :(

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange blir fortalt at "sålenge det er så lite så er det ikke fostervann"... vannet mitt gikk i uke 35 forrige gang. Da kom det bare litt! Holdt på sånn en times tid før jeg dro på sjekk på føden. Det var jo faktisk så lite at jeg var usikker selv. Alt vannet gikk når jeg var på vei ut av bilen da.. Skjønner ikke hvorfor man ikke blir tatt alvorlig når man er usikker, for det går jo faktisk an at det bare kommer litt og litt!

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange blir fortalt at "sålenge det er så lite så er det ikke fostervann"... vannet mitt gikk i uke 35 forrige gang. Da kom det bare litt! Holdt på sånn en times tid før jeg dro på sjekk på føden. Det var jo faktisk så lite at jeg var usikker selv. Alt vannet gikk når jeg var på vei ut av bilen da.. Skjønner ikke hvorfor man ikke blir tatt alvorlig når man er usikker, for det går jo faktisk an at det bare kommer litt og litt!
Mitt vann gikk og var ikke noe mye som kom altså...ble ikke tatt på alvor på føden - jordmor sendte oss hjemm tross tidligere stormrier og styrtfødsel. Det resulterte i ambulanse i full utrykking, når hun ble født var det ikke dråpe vann igjen og jordmor (en annen) konstaterte alt hadde gått når jeg mente det gikk og vert veldig lite. Så dette er viktig synes jeg....

Jeg har også sånn utflod. Skifter ofte truseinnlegg! Lukter søtt, jeg pleier å si at det lukter sukkerlake av meg:hilarious:

Ja se der, slapp jeg ringe jordmor :)
Samme her, mer utflod enn før, og med en annen lukt.

Det noe drit da jeg sliter med at jeg fort kan få urinveisinfeksjon. Så jeg er på min 2. av dem på litt over 1 uke. Drikker mer vann og det er ikke vondt, bare litt smålig ubehagelig. går nok over som det pleier.

Dumt du hadde den opplevelsen med jordmor som du hadde, damen i resepsjonen der jeg går en noe lignende. Føler jeg plager henne hver gang jeg er der. Men når jeg kommer til jordmoren er det helt andre boller. En skikkelig hyggelig og ernergisk dame :)

Back
Topp