Endring søvnmønster 10 mnd gutt

Bkno3731572

Andre møte med forumet
lillemann her har alltid sovet greit. Det har vært perioder med mer nattevåk enn andre, men stort sett har det vært en oppvåkning med pupp, også har han sovet videre. Vi har også hatt lengre perioder hvor han har sovet natten igjennom. Men plutselig nå så våkner han flere ganger om natta og vil ikke sove igjen. Jeg ammer han, men idet jeg legger han tilbake i senga, begynner han å gråte. Jeg går inn til han hvert 10 min og stryker og sier natta, og etter ca en halvtime sovner han. Men kan da våkne opp igjen hyppig etter det. Tar jeg han i senga mi, er det full holloi og bare tull, så det går ikke.
Han er også svært aktiv i senga, så han ligger i nattpose. Mistenker at han avogtil våkner fordi han ikke får snudd seg like lett med den på. Men han våkner selv om han ikke har den på også, da åler og kryper han rundt, og har ikke dyne på. Litt håpløst.
Men er det flere som har merket endring i søvnen ved denne alder? Vi har hatt gode leggerutiner siden han var 3 mnd, og han har stort sett sovnet av seg selv hver kveld.
Er litt usikker på om jeg skal ta opp kampen mot nattevåk og pupp, for dette begynner å bli litt heftig:yuck: kjenner jeg ikke er supermotivert, men det ser ut som om det tvinger seg frem...
 
Kan godt være dere må kutte litt ned på dagsovingen? En venninne måtte gå fra 2 til 1 dupp på sønnen sin da han var 10 mnd pga dårlig nattesøvn :) funket strålende!
 
Her var problemet at han sov for lite på dagen, han sov dårlig på natta og våknet mye. Mens på dagen sov han nesten ikke. Var veldig klengete, så gjorde alt for at han skulle sove på dagen og nå sover han om natta igjen. Hender han skal ha en flaske på natta da, men det har mere med matinntaket på dagen å gjøre.
 
Her har vi også gått til bare en hvil på dagtid. Det funker mye bedre. Men her er hun også ekstremt aktiv mens hun sover , går automatisk rundt på alle 4 og reiser seg i søvne , så våkner hun av det !
Hun sover ikke i pose og liker ikke ha dyne over seg. Har et teppe over bena bare
 
Hun driver og gjør om nå på dagtid virker det som. Har sovet litt mindre på dagtid og litt lengre på natta, ved at hun slokner tidligere. 9 mnd
 
Back
Topp