Endring i underlivet, hvordan blir det etter fødsel??

Mammatilnoah

Flørter med forumet
Jeg føler rett å slett at jeg har blitt slappere nedentil, merker det under sex at ting har forandret seg å er virkelig ikke komfortabel med det, , er gravid i uke 33+3 å lurer på om dette er normalt å kanskje har skjedd flere og om det gir seg etter en stund? Jeg er førstegangs gravid å vil også gjerne høre noen erfaringer angående hvordan dere har opplevd forandring nedentil etter fødsel eller har dere kommet tilbake til normalt en stund etter? Kjenner jeg begynner å grue meg til fødselen og forandringene som følger med..
På forhånd takk for svar :)
 
Underlivet gjør seg jo klart til fødsel. Jeg syntes selv at utseende og følelsen der nede forandrer seg mye gjennom svangerskapet. Første halvdel er jeg liksom ekstra trang, mens på slutten er det på en måte mykere og mer elastisk.. Det er vel for at det skal bli lettere å få ut ungen? Jeg opplevde at jeg ble som før nedentil, både utseende og hvordan det føltes å ha sex. De første månedene etter fødsel var det litt vondt og føltes trangt pga arret, der de måtte klippe... Etter det ble det bra, som før, vil jeg påstå. Kanskje jeg bare var heldig, eller at det var fordi barnet var så kort i fødekanalen og ikke fikk tid til å gjøre så mye skade, ikke vet jeg. Totalt fem minutter tok det fra barnet begynte å skru seg nedover, før han var ute. Enkelte ligger jo en time eller to og presser. :S Jeg kommer til å føde igjen når som helst, termin om en uke, og er ikke nervøs for de kroppslige tingene etter fødsel. Det går seg ofte veldig bra til, og hvis du skulle oppleve å få problemer, ta det opp på seksukerskontrollen etter fødsel hos lege, slik at du kan bli henvist videre til gyn for vurdering. Hvis man blir tilstrekkelig ødelagt får man jo gratis operasjon og fiks fra staten :)
 
Jeg ble trangere etter første fødsel, stramma seg skikkelig opp igjen med 6 uker avholds fra sex virka det som :p har termin igjen nå i mai, og håper jeg får samme opplevelse denne gangen, altså at ting ikke forandrer seg så mye der nede ;-)
 
Jeg ble trangere etter første fødsel, stramma seg skikkelig opp igjen med 6 uker avholds fra sex virka det som :p har termin igjen nå i mai, og håper jeg får samme opplevelse denne gangen, altså at ting ikke forandrer seg så mye der nede ;-)
Håper da jeg blir like heldig som deg, å at du blir like heldig denne gangen også :)
 
Underlivet gjør seg jo klart til fødsel. Jeg syntes selv at utseende og følelsen der nede forandrer seg mye gjennom svangerskapet. Første halvdel er jeg liksom ekstra trang, mens på slutten er det på en måte mykere og mer elastisk.. Det er vel for at det skal bli lettere å få ut ungen? Jeg opplevde at jeg ble som før nedentil, både utseende og hvordan det føltes å ha sex. De første månedene etter fødsel var det litt vondt og føltes trangt pga arret, der de måtte klippe... Etter det ble det bra, som før, vil jeg påstå. Kanskje jeg bare var heldig, eller at det var fordi barnet var så kort i fødekanalen og ikke fikk tid til å gjøre så mye skade, ikke vet jeg. Totalt fem minutter tok det fra barnet begynte å skru seg nedover, før han var ute. Enkelte ligger jo en time eller to og presser. :S Jeg kommer til å føde igjen når som helst, termin om en uke, og er ikke nervøs for de kroppslige tingene etter fødsel. Det går seg ofte veldig bra til, og hvis du skulle oppleve å få problemer, ta det opp på seksukerskontrollen etter fødsel hos lege, slik at du kan bli henvist videre til gyn for vurdering. Hvis man blir tilstrekkelig ødelagt får man jo gratis operasjon og fiks fra staten :)

Takk for masse nyttig informasjon, greit å høre andres erfaringer bli litt roligere av det hehe :)
 
Du har mye mer blod der nede nå, samtidig som ting er litt mer tøyelig, så ikke rart det kjennes anderledes ut!
Etter nr 1 kjentes jeg litt trang ut, mistenker at jeg fikk et sting for mye....Men det gikk seg til.

Etter nr 2 var jeg kanskje ikke like trang som før, men både jeg og mannen opplever at vi har et bedre sexliv nå enn vi hadde før vi fikk barn
Jeg får lettere orgasme.
 
Tar du knipe øvelser?
 
Jeg var redd for å ha sex i lang tid etter fødselene. Trodde jeg hadde fremfall, men gynekolgen sa etter mitt andre barn at jeg hadde en utrolig vakker og stram vagina :p Jeg brukte speil for å se nedentil litt tidlig pga jeg ville se de to stingene og hvordan der grodde. Neste gang orker jeg ikke se før etter minst 6 uker i hvert fall. Så veldig mørbanket ut, men nå kjennes det ut som jeg aldri har født. Mannen syns jeg er stram også. Venter nr 3 nå.
 
Vi sleit et halvt år fordi jeg var for trang rett og slett etter fødsel! Måtte tålmodig jobbe oss fremover hver gang!
Men etterhvert ble det veldig bra! Nå venter vi andremann og spent på å se hvordan det blir - men tror nok det går veldig fint!
 
Etter første fødsel ble det egentlig trangere. Etter andre fødsel følte jeg at det var slappere, men mannen var uenig, men kan være at knipemusklene var slappere rett etter fødsel og med kniping blir de jo sterkere og dermed bedre.
 
Back
Topp