Endring i soverutiner

Bkno6013592

Andre møte med forumet
Hei! Er det flere som opplever at baby på 4,5 mnd plutselig sover kortere dupper på dagen, og mer våken på nettene? Snuppa her fant en fint rutine ved 2-3 mnd alder, var våken ca 1,5 time før hun viste tegn til å trøtthet og sovnet greit. Ble tre lurer i løpet av dagen før legging for natta. Sov ca 1 time på første luren, 2 timer på andre og 1 time på siste. Nå nekter hun og sovne selv om hu vise tegn til å være trøtt, og sover mye kortere på hver lur. Sovner fra 18.30-19.30 tiden, og sover da fram til 4.30-5.30 tiden, våkner da for å skravle en times tid før hun sovner igjen.

Husker ikke hvordan førstemann var på den alderen

Vi merker også at snuppa på 4,5 mnd har endret mønster. Nå har hun som regel en "lang" hvil på 1-2 timer, og 1 eller 2 hviler på 45 min (avhengig av når vi våkner på morningen). Nå våkner hun fra siste hvilen i 16-tiden og er klar for senga i 18-18.30 tiden, men da må hun bysses for å finne ro - tidligere la vi hun bare ned i senga. Når hun er i seng så våkner hun etter 2-3 timer og er lys våken en times tid før hun sovner igjen.

Synes det er så slitsomt at hun våkner på natta for å bare skravle hun har også begynt å snu seg rundt på magen i senga, så jeg må stadig opp for å snu henne tilbake. Hun slapper ikke av på magen

Ja, opplever det samme, våre jente er litt over 4 måneder og vært sånn særlig siste uken. Smådupper gjennom dagen fra 15 min til 1 time. Før sov hun minst 2 timer første dupp, gjerne opp i 4 timer! Og der hun før ikke våknet før i 2-tiden på natt, er hun nå gjerne våken både 2 og 3 ganger før det. Hun er som regel klar for natten kl 18, men i går våknet hun kl 19, kl 20 og kl 23ish ... Har prøvd å tøye leggetiden, men det går ikke, da blir det bare illskriking. Siste oppvåkning er som regel tyngst for da er hun egentlig klar for dag, skravler og styrer på og dasker i meg når hun omsider tar puppen ... :p Mor er litt mer sliten nå ...

Jepp!‍ Berta vår sov så og si natta gjennom ganske lenge. I tillegg til å sove mye på dagtid. Den tid er forbi Hun sover fortsatt en lang lur på dagtid da, opptil 3t. Så kanskje 1-2 korte til. Natten er det mye oppvåkning for tiden, det var en lei overgang. Får trøste oss med at det bare er en periode

Back
Topp