Endring i hvor langt man er på vei på UL

Englemamma25

Flørter med forumet
Himmelbarn
♡ Babymais2026 ♡
Hvor mange har egentlig blitt fortalt at de er kortere eller lengre på vei på UL enn først antatt og isåfall hvor mange dager?☺️

Jeg har blitt satt fram 8 dager, som selvfølgelig er veldig positivt, men jeg får det liksom ikke helt til å stemme

Hvor mange har egentlig blitt fortalt at de er kortere eller lengre på vei på UL enn først antatt og isåfall hvor mange dager?☺️

Jeg har blitt satt fram 8 dager, som selvfølgelig er veldig positivt, men jeg får det liksom ikke helt til å stemme
Sniker, de fleste blir satt frem eller tilbake. En uke er ikke altfor uvanlig. Det er mye debatt om det er TOUL eller OUL man setter termin (hos meg var de veldig tydelige på at det ble sett på OUL), nettopp fordi babyer vokser i rykk og napp. Noen utvikler seg fortere enn andre, og vil da se mer utviklet ut, så er ikke nødvendigvis at du ble gravid 8 dager før du tenker, bare at babyen var litt «kjapp» :)

Jeg ble også satt frem med 7 dager, og får det overhodet ikke til å stemme med Eggløsningstester og positiv graviditetstest. Men, tenker vel at det er som de andre sier at utviklingen skjer i rykk og napp?

Jeg er gravid etter IVF og vet dermed akkurat hvor langt embryoet var kommet når de satt det inn. Likevel sa jordmor at målene tilsvarte flere dager lengre (men de endrer ikke termin med IVF). Så ja det er nok først og fremst at de utvikler seg i rykk og napp ^^

Jeg ble satt frem 4 dager på UL i dag. :love017
Men jeg kommer fortsatt til å følge den opprinnelige kalenderen. :)

Blitt gravid med IVF, og vet dermed ganske sikkert termindato. Ble likevel satt 2 dager frem idag på TOUL. Har vært på 3 TUL hittil, og alle har sagt 2-3 dager frem.

Jeg er gravid etter IVF og vet dermed akkurat hvor langt embryoet var kommet når de satt det inn. Likevel sa jordmor at målene tilsvarte flere dager lengre (men de endrer ikke termin med IVF). Så ja det er nok først og fremst at de utvikler seg i rykk og napp ^^
Det gir jo så klart også mening. Kanskje jeg også har et foster som har vokst kjapt i begynnelsen‍

Last edited:
Jeg har blitt satt frem med begge tidligere barn, og de er født i uke 41+0 og uke 42+0. Hadde passet bedre med min termin beregnet etter eggløsning :hilarious: hadde tenkt til å argumentere for det ovenfor sykehuset for å få utsatt igangsettelse med nr 2, men han kom heldigvis av seg selv noen timer før timen min på sykehuset.

Blitt gravid med IVF, og vet dermed ganske sikkert termindato. Ble likevel satt 2 dager frem idag på TOUL. Har vært på 3 TUL hittil, og alle har sagt 2-3 dager frem.
Jeg er også gravid med IVF og samme legen hos samme klinikken som satte inn embryoet, satte meg frem 4 dager på privat UL her om dagen. Men hun sa det er helt vanlig å bli satt litt frem og tilbake ettersom fosteret vokser i rykk og napp.

• Liker
Reactions: -BL
Jeg vet nøyaktig dag for eggløsning på 2 svangerskap, begge gangene har jeg blitt satt 2 dager frem på TOUL. Med første ble jeg satt tilbake igjen 2 dager på OUL så det stemte med eggløsning, og da kom lille akkurat på termindagen :laughing002 Spent på hva de sier på OUL denne gang, selv forholder jeg meg fortsatt til mensentermin/eggløsning inntil videre, men så er det jo svært liten forskjell med 2 dager

Tenker jo også at det ikke har alt for mye å si. Barnet kommer nok når det er klart og det er sjeldent slik at det er så langt over termin at det er farlig å gå for lenge. I de fleste andre land når man jo termin på 40+0, så er par dager mer eller mindre spiller ikke store rollen

Tenker jo også at det ikke har alt for mye å si. Barnet kommer nok når det er klart og det er sjeldent slik at det er så langt over termin at det er farlig å gå for lenge. I de fleste andre land når man jo termin på 40+0, så er par dager mer eller mindre spiller ikke store rollen
I en del land regnes man faktisk ikke som overtidig før 43+0, veldig spennende egentlig!

Back
Topp