Endring i bioteknologiloven, fryseegg?

Desembermamma88

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Noen som vet om det ble endringer i hvor lenge klinikkene kan lagre blastocyster? Har ikke funnet noen info om det... Eventuelt om det har tilbakevirkende kraft?
 
Mener å huske at det var fra 5 til 10 år.
 
Mener klinikken min sa at endringen var lagring til fulgte 45 år. Men infoen kom etter eggutak i full rus. Og i brevet jeg fikk etterpå sto det 5 år - så virker som st endringene er litt uklare enda.
 
Ingenting trer i kraft før 1.juli, og ingen jeg har snakka med har kunnet gi noe eksakt svar på hva som egentlig er vedtatt. Det skal komme retningslinjer fra helsedirektoratet før 1.juli, så de må jo komme snart...
 
Ny grense er inntil fylte 46 år. Tilbakevirkende kraft
Jeg tror mange klinikker har sluttet å kaste.
 
Jeg sendte melding til riksen og fikk beskjed om at loven ikke hadde tilbakevirkende kraft på mine blastoer. Samtidig tenker jeg at de lagrer eggene dine sikkert lengre om du vil. Man får uansett beskjed før de destrueres eller sendes til forskning. Ville uansett forhørt meg
 
Jeg sendte melding til riksen og fikk beskjed om at loven ikke hadde tilbakevirkende kraft på mine blastoer. Samtidig tenker jeg at de lagrer eggene dine sikkert lengre om du vil. Man får uansett beskjed før de destrueres eller sendes til forskning. Ville uansett forhørt meg
Hm, får du lagret de lenger da eller? Håper sånn de kan lagre min ene blasto litt lengre, har fått to barn av de to andre blastoene fra forsøket, så hadde vært veldig fint å få prøvd det siste også. :)
 
Hm, får du lagret de lenger da eller? Håper sånn de kan lagre min ene blasto litt lengre, har fått to barn av de to andre blastoene fra forsøket, så hadde vært veldig fint å få prøvd det siste også. :)
Hvor lenge er det siden forrige forsøk? Mulig de teller fem år fra siste forsøk og ikke nedfrysingsdato. Jeg ville bare sendt de en mail og forklartbat du ønsker innsert av blasto i fremtiden og at du lurer på hvordan dwt vil fungere mht at den allerede har vært fryst en stund.
 
Hvor lenge er det siden forrige forsøk? Mulig de teller fem år fra siste forsøk og ikke nedfrysingsdato. Jeg ville bare sendt de en mail og forklartbat du ønsker innsert av blasto i fremtiden og at du lurer på hvordan dwt vil fungere mht at den allerede har vært fryst en stund.
Siste forsøk var i september, fryseforsøk. Skal ta å høre med dem, er jo ikke aktuelt enda siden jeg har en baby på 6 uker her, men er greit å vite hva jeg har å forholde meg til. :)
 
Back
Topp