Endring av termin

Minamo

Blir kjent med forumet
Jeg har vært på UL idag i uke 19. Termindato ble endret fra 7.07 til 16.07 basert på hodemål. Jeg har vært på tidligere UL og det stemte med 07.07. Jeg har tatt eggløsningtest og vet når jeg hadde eggløsning. Jeg ble litt forvirret også jordmoren. Jeg fikk komme på ny time om 3 uker. Er det noen som har opplevd det samme?
 
Har ikke opplevd det, men stå på ditt. Synes det e så skummelt når de endrer terminen så mange dager i feil retning. Men skal jo ikke gå mer en 12 dager etter termindato før man blir satt i gang... og det e det en gooood grunn til!
 
Jeg prutet på termindatoen de ville gi meg med mini. Visste når jeg hadde hatt sex (som passet nøyaktig med mensterminen også) og fikk de til å måle litt mer. Vips så ble over en uke redusert til 3 dager senere bare. Han kom forøvrig på min termin, stor nok.
 
Om du vet det ikke stemmer så stå på ditt.Det kommer mye ann på hvor nøye den som måler er,og det kan gjøre stor forskjell.Jeg har målt flere ganger i begge tidligere svangerskap,noen er korrekte mål mens noen er helt på bærtur
 
Jeg ble også flyttet på. Fra 2 juli til 10 juli. Ikke vet jeg om de har målt feil. Håper ikke det. Jordmor sa at babyen kommer når hun er klar uansett.
 
Jeg ble også flyttet på. Fra 2 juli til 10 juli. Ikke vet jeg om de har målt feil. Håper ikke det. Jordmor sa at babyen kommer når hun er klar uansett.
Problemet er jo bare hvis du går på overtid og ikke settes igang før to uker etter ultermin, så er babyen veeeeldig på overtid om menstermin er riktig likevel. Babyene kommer stort sett, men ikke alltid når de skal...
 
Jeg ble flyttet fra 12 til 19juli. Brukte også eggløsningstester, å utifra dem skulle termin vært 14juli, å det stemte med begge TUL, fikk også positiv test 4dager før ikm. Så termin 19 kan umulig stemme. Nå har jeg født to ganger før, å aldri gått så lenge at jeg må settes igang, så er ikke kjempe bekymret, men kommer til å si klart ifra hvis det skulle bli tilfellet. Du må bare stå på ditt hvis du føler det gjør deg bekymret, målene dems er ikke alltid 110% riktig.
 
Problemet er jo bare hvis du går på overtid og ikke settes igang før to uker etter ultermin, så er babyen veeeeldig på overtid om menstermin er riktig likevel. Babyene kommer stort sett, men ikke alltid når de skal...
Jeg spurte om dette siden jeg ble flyttet 5 dager fra menstermin og fikk veldig tidlig positiv test. Jordmor sa at dersom jeg skulle gå over kunne jeg bare ta kontakt for et møte om jeg var bekjymret, også kunne de evt sette igang før. Hun ca 1mm feil måling utgjør flere dager.
 
Problemet er jo bare hvis du går på overtid og ikke settes igang før to uker etter ultermin, så er babyen veeeeldig på overtid om menstermin er riktig likevel. Babyene kommer stort sett, men ikke alltid når de skal...

Ja jeg vet. Synes 8 dager var litt mye. Ble flytta 3 dager på tul og følte det stemmte bedre. I følge oul nå testa jeg positiv gravidtest 6 dager før forventa mensen.
 
Jeg ble flyttet en uke tilbake i dag.. Det er ikke fysisk mulig ifølge mine beregninger. Men de følger jo standardiserte mål som neppe stemmer på dagen for alle. Mest sannsynlig føder du før termin.. Men var utrolig irriterende å sette appen en uke tilbake i dag!
 
Jeg ble også flyttet fra 02.07-15.07 men tenker at det er jo en grunn for at man får endeligt termin på oul. Det forandrer seg jo, og de går etter generelle mål i den alderen for fosteret så jeg velger og tro på jordmor :)
 
Kjeder meg litt så leser på "ikke leste"
Jeg ble også flyttet på OUL.. Menstermin 12/2 (altså i morgen :eek: ) og ble flyttet til 1/3... Var på kontroll i dag og jordmor trodde ikke at det kom til å gå så lenge som 1/3... Blir spennende å se
 
Back
Topp