Endring av navn

babyliten

Forelsket i forumet
Mannen vil vi skal kalle opp ungen etter hans farmor om det blir ei jente, og det synes jeg er kjempe fint. Jeg er for å kalle opp barn etter slekt. Men farmoren het Frøydis, og jeg synes det er så vanskelig å finne fine navn som på en måte høres at kommer fra Frøydis! Han mener Frida, men det er så mange her som heter Frida, og jeg har mange Frida på siden min. Er jo selvfølgelig lang tid å bestemme seg på, men navn er noe som er viktig, og som jeg mener man må vente med til ungen har kommet så man ser at det passer. Datteren min fra annet forhold har ett navn jeg ikke liker i det heletatt, og det kommer av at jeg ikke fikk bestemme.

Noen som har tips?:happy:

For min del spiller ikke det så stor rolle hvor mange som heter det, men skjønner jo at de kan bli leit viss man kaller opp etter en person også tror flere andre at det er etter dem. Tror jeg ville gått for frida, men vært tydelig på at det et oppkalling etter en spesiell, viss du liker det.

Viss du ikke liker det så er jo det en annen sak.
Jeg kjenner ikke til så mange navn på F... De jeg kommer på nå i tillegg til de dere har er
Fride
Fiona
Fie
Fanny
Frederikke/Frederika

Hva med ganske enkelt Frøya? Det synes jeg er et nydelig navn :)

For min del spiller ikke det så stor rolle hvor mange som heter det, men skjønner jo at de kan bli leit viss man kaller opp etter en person også tror flere andre at det er etter dem. Tror jeg ville gått for frida, men vært tydelig på at det et oppkalling etter en spesiell, viss du liker det.

Viss du ikke liker det så er jo det en annen sak.
Jeg kjenner ikke til så mange navn på F... De jeg kommer på nå i tillegg til de dere har er
Fride
Fiona
Fie
Fanny
Frederikke/Frederika
Synes det blir litt for mange når det er flere i vennegjengen som heter det og jeg har 5 stk i slekta mi som heter Frida. Vanskelig med navn på F egentlig :p

Tenkte Frøya med en gang! :)

Back
Topp