Endring av matvaner

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Er det noen matvarer dere elsket før som dere nå ikke kan fordra? Eller motsatt?? :p

Jeg drakk LITERVIS med Pepsi Max før. Jeg fikk fæl hodepine hvis jeg ikke fikk brusen min på noen timer. Og nå har jeg ikke drukket et eneste glass siden februar. Syns det smaker grusomt :laughing002
Taco som var livretten min spiser jeg heller ikke lenger *grøss*

Appelsinjuice derimot - som jeg aldri har vært glad i før..nammmm <3

Haha. Nei har ikke fått noen sånne ikke lyst på, men hatt veldig lyst på isbiter.. Det er det eneste rare.. Eller.. Gotteri kunne jeg spise mye av før.. Men ikke nå, selv ikke potetgull har jeg lyst på..

Ikke noe jeg ikke liker lenger men JA!!!! Appelsinjuice som jeg så vidt drakk før MÅ jeg bare ha 4-5 glass om dagen minst passer dessverre ikke bra med halsbrann som jeg har døgne runt

Etter kvalmeperioden i februar og mars så tåle eg ikke synet av ritz kjeks, farris og alt av ingefærprodukta, brekk meg av lukt og syn av det her :p slit og med tyggegummi som smake sterkt og halstabletta-fordi det spiste eg og mye av i den perioden. Klarte ikke pepsi max og kaffe da, men no elske eg begge delan :) :) må ha en halv kopp kaffe på morran å av og til en halvkopp på ettermiddagen :)

Klarte ikke sjokolade en periode fra jeg var kvalm og ca halvveis i svangerskapet. Så snudde det... Det er også litt av og på om jeg synes ting er godt. Det kan plutselig smake annerledes og at jeg da ikke liker det. Men så en stund seinere er det greit igjen :P

Kan ikke si jeg elsket fisk før, men det er det eneste jeg har problemer med enda. Spesielt hvit fisk og fiskelukt, men kan spise laks. Har aldri lyst på det for tiden, så det blir hvis samboer insisterer ;)

Har nesten ikke spist fisk siden Februar! Fikk helt aversjon fra det i starten. Samme med pizza og generelt middagsmat, men fisk er jo litt krise..Har levd mye på skiver med leverpostei, røde epler og litt frokostblanding. Det smaker jo godt, men spiser det mest fordi det er det eneste eg vet eg får i meg. Er blitt veldig glad i kald melk da!

Jeg elsket ostesmørbrød før men har ikke klart å spise det etter jeg ble gravid. Ellers så er jeg blitt veldig glad i frukt, isbiter, iskaffe og lakris. Ser at mange synes fisk ble ekkelt. Jeg trodde reker skulle bli kjempegodt nå i sommer, men ble skuffa da det ikke smakte så godt..tror jeg ble litt bekymret for at det skulle være gammelt og fullt av bakterier, selv om de var fersk :p

Jeg klarer ikke konsistensen av korn i grov bakst etter at jeg ble gravid. Må være helt finmalt for at jeg skal klare å spise det. Henger igjen etter at jeg var kvalm de første ukene, og ble ekstra kvalm om jeg kjente kornene i munnen :p

Jeg klarer virkelig ikke laks (bortsett fra Salmalaks), jeg klarer ikke lukten av leverpostei (men syns det smaker godt så spiser det hele tiden:P) syns taco smaker vondt.

Men elsker moreller, plommer, etc. Det meste av frukt med stein i -hehe

Klarer ikke appelsinjuice og det er rart for med guttene hadde jeg skikkelig cravings på det :)

Back
Topp