endring av livstil

addi

Forumet er livet
hvordan har det utvirket seg at dere er gravid?

For meg betyr det igjen å huske å ta folat hver dag, drikke mindre kaffe, gi avkall på skinke og salami og grillet hvalkjøtt.

Regner med at kaffen forsvinner helt etterhvert. Det gjorde den i forrige svangerskap ihvertfall. Så tar jeg mine "gravid" multivitamin hver dag da... [:D]

Hmmm må finne igjen forlaten min kanskje ja. Ikke så mye enda......

Må æ slutt å spis skinke ??? Tar folat og går på tur hver dag.

kokt skinke, hamburgerrygg, servelat og kyillingpålegg er kokt og dermed ok, men røykt skinke som f.eks. strandaskinke er ikke kokt oder dermed ikke ok, samme gjelder salami

Næææææ....ikke særlig livsendring. Prøve å få mer søvn kanskje? Jobber natt, blir så som så med søvn av og til. Og så har jeg vær røykfri i 2 dager da!

Jeg begynte med folat for noen mnd siden, ellers så har jeg nå bestilt meg boken "sunn start - alt om ernæring i svangerskapet" Boken gir tips om hvordan man kan få i seg det man trenger for å dekke sitt eget og barnets behov under svangerskapet. Jeg skal også prøve å gå tur min x4 per uke. [:)]

begynt på igjen å ta folat, drikker mer vann, melk og juice, ikke brus, sukker-fruktdrikker osv! Prøver å spise mye frukt og grønnsaker!

Back
Topp